är det värt att göra svenska recensioner på airsoft?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Senchoo

Re: är det värt att göra svenska recensioner på airsoft?

Inlägg av Senchoo »

Klart det finns en marknad för svenska recensioner. Finns nybörjare i hela landet så det är bara köra på. Tänker du bli youtube-partner kommer du dock behöva ändra dig till engelska, men det beror alltid på vad du har för tankar.

Tekniskt:
Audio: Helt okej, man hörde vad du sa. Dock hör man väldigt tydligt också när du skrapar emot något med fingret. Som en början duger det gott och väl.

Video: Fokusen gick lite ut och in och jag tror det beror mest på ljuset du använder. Försök hitta något mer vitt ljus. Ljus som även är direkt riktad bakom kameran mot objektet brukar inte heller bli så väldans bra. Om du ser en proffsfotograf så ser du ofta hur de har vita paraplyer och blixten riktade ifrån objektet de ska fota fast in i paraplyet. detta skapar en mycket bättre stämmning. Förstår att du använder det du har men skadar inte att kolla runt i hemmet efter något vitt lakan och en starkare lampa. Skaffa även något vitt eller något ljusare underlägg.
En extra grej är ju även eftersom du filmar rakt uppifrån kan vända på videon så att man slipper se pistolen upp och ner när du håller i den. Ger verkligen mycket mer mervärde för oss som tittar.

Utförande:
Personligen ogillar jag verkligen när folk pratar om lådan mer än bara paketeringen som håller vapnet på plats då det är bara reklam på asken.
Skriv gärna upp det du tänkt att prata om innan så du inte måste tänka upp det du ska prata om "on the fly". Då slipper man även de flesta"liksom" "så" "typ" i sina meningar.
Just nu som du gör är ju en unboxing video där du pratar direkt och har allt i ett klipp. Och som du säger har du väldigt svårt med din egna röst när det kommer till redigeringen, det blir lättare när du skrivit ner vad du ska prata om.

Ett annat sätt när man gör detta är att man tar allt i ett klipp och sedan filmar man i efterhand detaljerna som man sedan klipper in ovanför när du går igenom just trademarks osv. Så att klippet blir kontinuerligt hela tiden med din röst, men att samtidigt kunna ha lite inzoomat på detaljen. Kräver en del redigering, men ger möjligheten att kunna klippa om så att du får de bästa delarna med utan att det ser hackigt ut.

Men det såg bra ut. Och kom ihåg...everyones a critic ;) Hoppas på flera videos :)

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

tack för feedback uppskattas verkligen.
Ja alla de grejer du påpekar har jag själv sett och hört när jag redigera de. men förstod inte riktigt hur du mena med de där att jag skulle filma allt i ett stycke och sen filma detaljer? ska jag då göra hela klippet och efter de bara filma (utan ljud) de detaljer som kan vara?

och så som du sa där med att ta det på engelska med är något jag funderar på också med måste träna in så de flyter mer annars lär de bara bli helt hopplöst...

ColdestChain

Inlägg av ColdestChain »

Tjenare! jag e ju som sagt en riktig NOOB va de gäller Airsoft, men just pga det så har jag nu lagt hutlöst med timmar på youtube (så ett tack till er som gör det möjligt) men en liten sak jag tänkte på var att du skall försöka vända vapnet så att det ser ut som om "tittare" har vapnet framför sig, du har ju sett ditt vapen innan så nu e det jag som vill se de :D :D Härlig idé med svenska och det kommer bli kanon bra skall du se!

Mvh Mathias
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

Senchoo

Inlägg av Senchoo »

Ja du spelar in allt som du gjorde nu och i efterhand spelar du in en zoom av texten på vapnet som du sedan redigerar in över när du just pratar om det vid en viss punkt.

Jo engelska är inte allas starka sida, men skam den som ger sig. Du lär dig allt eftersom. Och har man en bra presentation går det bra iaf :)

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

ahhh okej de ska ja hålla i tanken tack :)

ColdestChain

Inlägg av ColdestChain »

Hur går det för dig?? :P

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

absolut! helt klart av intresse!

det jag tycker är viktigt med rescension är att det som utför det har en god kännedom om vad den recenserar i det här fallet airsoftvapen, är objektiv (som några tidigare nämnt), går lite djupare än bara att trycka på avtryckare och måtta upp avståndet där kulorna dalar, alltså även tar med den tekniska aspekten typ "del x är av tveksam kvallitet"

recensionerna bör ske med en stabil kamera, skarpt ljud och förklar man en del av vapnet bör även de som inte är insatta förstå vad man menar (peka förklara)

jätte kul initiativ, hoppas du kommer igång med det!

Edit1: Såg nu att det här var en 9.milj år gammal tråd, jaja antar att min poäng är valid men cirka 19 sekel för sen .. då föregående skribent postade några minuter innan känner jag mig ändock inte så skyldig till necro, sorry anyway
CTR EP3 Championship White, nuff said

ColdestChain

Inlägg av ColdestChain »

BRRayTek skrev:http://www.youtube.com/watch?v=aOAh4-rKvm4

Här är en lite Unboxing på svenska blev inte så mycket av recension men om de visar sig populärt så gör jag mer än gärna det.
Ursäkta oxå för dom typiska "uhm" och såna saker första gången ja pratar inför kamera så och jag har besvär med att redigera då jag HATAR att höra min egna röst. men jag gjorde så gott jag kunde.
...*please be gentle* :|
Han länkade upp sin video 3 mars så det va ju inte så längesedan ;)

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

mja de går, men långsamt sitter och funderar ut lite hur jag ska få till de i nästa video som antagligen blir om min G36a.
Men som sagt, sakta men säkert :)

23 mars 2013, 14:28:

mja de går, men långsamt sitter och funderar ut lite hur jag ska få till de i nästa video som antagligen blir om min G36a.
Men som sagt, sakta men säkert :)

23 mars 2013, 14:31:
Bloodneed skrev:absolut! helt klart av intresse!

det jag tycker är viktigt med rescension är att det som utför det har en god kännedom om vad den recenserar i det här fallet airsoftvapen, är objektiv (som några tidigare nämnt), går lite djupare än bara att trycka på avtryckare och måtta upp avståndet där kulorna dalar, alltså även tar med den tekniska aspekten typ "del x är av tveksam kvallitet"

recensionerna bör ske med en stabil kamera, skarpt ljud och förklar man en del av vapnet bör även de som inte är insatta förstå vad man menar (peka förklara)

jätte kul initiativ, hoppas du kommer igång med det!

Edit1: Såg nu att det här var en 9.milj år gammal tråd, jaja antar att min poäng är valid men cirka 19 sekel för sen .. då föregående skribent postade några minuter innan känner jag mig ändock inte så skyldig till necro, sorry anyway
Ne alltså de är typ nu jag kommit igång det drog ut något extremt på tid då jag inte fick ta i bra kamera och sånt, så de som skrivs är viktigt för mig nu :) tack för feedback :)

23 mars 2013, 14:41:

Jag har ju dock gjort en Video till om M9an där jag tar isär den och lite sånt, Men den vet jag själv är inte oseriösare än den andra. Men jag hoppas budskapet kom fram iallafall :)

Blir nog så att jag lägger en länk till alla mina "recensioner"/unboxing videor här, får mycke visningar tack vare er så det är ett stort tack till er alla som tittar :)

del 2 av M9A1an:
http://www.youtube.com/watch?v=zdBuGjmekdo

Skriv svar