Spelidé: Airsoftorientering.
-
Re: Spelidé: Airsoftorientering.
låter otroligt awesome:O were do i sign up?
I'm Hammer, Sledge Hammer. Hammer down and bring the PAIN!!
There are something on your face! *SMACK* IT WAS PAIN!!!!
There are something on your face! *SMACK* IT WAS PAIN!!!!
Ja du, då planen bara finns i skallen på mig än så länge så har jag ingen lista som du kan skriva upp dig på, men den lär dyka upp om folk tycker att detta skulle vara en kul grej. 

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!
R.I.
[THUMBS UP SIGN]
Låter sjukt kul 
Vet att gävle kört liknande med kordinatsystem med en box som läser och ger nya kordinater på mackmyra. Då var det 4 lag som tävlande emot varandra och fanns en liten b-styrka. Ibland kunda man få samma kordinat som ett annat lag, då blev de action
Var riktigt roligt.
Därav tror jag starkt på detta
gogo

Vet att gävle kört liknande med kordinatsystem med en box som läser och ger nya kordinater på mackmyra. Då var det 4 lag som tävlande emot varandra och fanns en liten b-styrka. Ibland kunda man få samma kordinat som ett annat lag, då blev de action

Var riktigt roligt.
Därav tror jag starkt på detta

En tanke jag har är att om det är 4-5 team ute samtidigt, måste de själva fatta beslutet att antingen samarbeta eller motarbete varandra. Vem vet, de kanske får order att de måste samarbete längre fram i uppdragen? Kanske måste alla team samarbeta för att slå ut alla i B-styrkan i slutet? 

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
R.I.
Frågan är om det hade gått att genomföra ett system som hade möjliggjort det att testa på både b-styrka och försöka genomföra uppgiften? 

Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36
Medlem i ST36
massiive: Varför inte ha ett uppdrag vara i stil med "knata till koordinat K och håll punkten i N minuter fr.o.m. tid X" och vid tid X ger man B-styrkan i uppdrag att ta över basen vid K (bör vara väldigt nära dom) inom N minuter. Går nog inte att hoppa mellan lagen eftersom det är assymetriskt spel men man kan ju iaf ge en variation av attack/försvars-uppdrag. 

"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Har hört om en liknande idé för några månader sedan, och vi har tjötat en del om detta i laget. Det skulle kunna vara en helt klockren formel på ett patrull-spel utan särskilt mycket arbete ifrån arr.
Som vi resonerade: Två lag. Allt ifrån blått/rött lag till britter mot banditer eller what ever. Alla har ett gäng kontroller som ska tas i olika ordningar som skapar en zick zack-rutter över området. Patrullerna får inte samverka inom laget utan ska ta sina kontroller själva. Först när en patrull har tagit alla sina kontroller får dom börja hjälpa sina "systerpatruller" med att spärra kontroller för fiender, säkra kontroller framåt eller kanske ren orientering. När alla patruller på en sida tagit alla sina kontroller har de vunnit. Skulle ju gå att styra tidsmässigt genom att släppa kontroller i omgångar.
Varianter på detta är ju att man t.ex kan "sno" kontroller av fientliga patruller genom att slå dom i strid. Då blir det lite darrigt att åka på en kontakt efter att man samlat på sig ett gäng kontroller.
En annan ide var att minst en ifrån varje patrull är med i en FB-grupp där man får slänga upp uppdateringar men bild på laget vid varje kontroll. Plingar det till hos alla andra när man tar kontrollen, och alla vet vart man är.
Skulle ju bli en orgie i taktik, stridsteknik och fältmannaskap.
Som vi resonerade: Två lag. Allt ifrån blått/rött lag till britter mot banditer eller what ever. Alla har ett gäng kontroller som ska tas i olika ordningar som skapar en zick zack-rutter över området. Patrullerna får inte samverka inom laget utan ska ta sina kontroller själva. Först när en patrull har tagit alla sina kontroller får dom börja hjälpa sina "systerpatruller" med att spärra kontroller för fiender, säkra kontroller framåt eller kanske ren orientering. När alla patruller på en sida tagit alla sina kontroller har de vunnit. Skulle ju gå att styra tidsmässigt genom att släppa kontroller i omgångar.
Varianter på detta är ju att man t.ex kan "sno" kontroller av fientliga patruller genom att slå dom i strid. Då blir det lite darrigt att åka på en kontakt efter att man samlat på sig ett gäng kontroller.
En annan ide var att minst en ifrån varje patrull är med i en FB-grupp där man får slänga upp uppdateringar men bild på laget vid varje kontroll. Plingar det till hos alla andra när man tar kontrollen, och alla vet vart man är.
Skulle ju bli en orgie i taktik, stridsteknik och fältmannaskap.
Min tanke var väl att man tillämpar gymnastik/fotbolls-principen att när man gett sig på att genomföra uppdraget blir det sen ens uppgift att agera b-styrka. Det förutsätter förvisso att alla har möjlighet att ha en b-styrkeoutfit...
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36
Medlem i ST36