Skjuta AEG/GBB/GBBR på BRF medlemmarnas gemensamma lokaler?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
kensu

Skjuta AEG/GBB/GBBR på BRF medlemmarnas gemensamma lokaler?

Inlägg av kensu »

Läste om NonEx tråd: Skjuta GBB/GBBR gas och CO2 i lägenhet ?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 042#p39386.

Och som NoneEx nämner där, att han bor på bostadsrätt.
Själv kollar man efter bostadsrätter i dessa tider. Och letar efter en lämpligt boende för mig och min lilla familj.

Ser på bostadsannonserna att många BRF, har olika aktivitets lokaler för sina medlemmar.

Min fråga till dom som bor på bostadsrätter här:
Finns det nån här som bor på bostadsrätter och har tillgång till föreningsmedlemmarnas aktivitets lokaler?
Lånar ni dessa lokaler för att skjuta lite med eran AEG/GBB/GBBR?
Då menar jag motionsrum, hobbyrum, gym eller liknande.

Hur ska man ta till väga där? Hur frågar man? Ska man fråga de ansvariga för dessa lokaler om lov? osv osv.
Så klart städar man och sånt.

Har tänkt att köra lite airsoft IPSC eller Airsoft Dynamiskt skytte. Snart ska man ju flytta ut från familjehemmet och tillgång till lokal/plats är lite..ööh .."svårt" :)
Och vid kalla vinterdagarna och snö är det uppehåll.
Men med inomhus kan man skjuta året runt :lol: .
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."

Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine

Kensu

TASS

Re: Skjuta AEG/GBB/GBBR på BRF medlemmarnas gemensamma lokal

Inlägg av TASS »

Det där borde man kanske kolla upp. Bor också i bostadsrätt och jag har för mig att det finns sådana utrymmen.

Som det är nu brukar jag kila ner i cykelförrådet (typ gamla skyddsrum i källaren). Skön miljö om man vill köra lite CQB-träning eller liknande - förutom att det står lite cyklar, gräsklippare och annan bråte där.
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

NonEx

Inlägg av NonEx »

Bra fråga, känns som det kan bli en, ehm, känslig fråga beroende på vem man får kontakt med. Du vet vad jag menar "vapen? Va e du för typ" etc. Speciellt i dagens samhällsklimat om frågor i ämnet.

Sen är ju problematiken att kulorna faktist gör skada och åverkan på väggar och material, färg på betong kan ta skada och gipsskivor skadas definitivt (trust me). Att sätta upp skydd och måltavlor som garderar helt blir bökigt och näst inntil omöjligt att garantera och kontrollera.

Även om det inte är förstörelse i större utsträckning så kan det mycket väl bli problem.

Men frågan är väl fri, men se till att informera ordenligt, och se till att det inte är möjligt för andra att komma in i samma lokal som du när ni "hyr den", inte så bra om nån annan kommer in mitt i skjutandet... Dra för eventuella gardiner etc. för fönster...

Hmmm... spontant, känns som mycket meck och risker/frågetecken, men sån är jag :D

Good luck !

FYI, jag har skjutit lite GBB i lägenheten på sista tiden och ingen har sagt nåt o ingen polis. Jag provade lite på jobb (ehm, är där mycket nattetid med kollegor), sköt i ett rum och bad en annan lyssna utanför etc. Och jag har faktist svårt att tänka mig att det hörs så pass mycket så att nån skulle stirra upp sig över det. Bara det att min granne är just en sån gubbe, men som sagt. Allt lugnt så långt. Single fire brukar jag känna är mer acceptabelt, medans full auto salvor lär låta mer suspekt om någon hör :D

BTW, var det inte du som köpte min WE G39C ? :D

kensu

Inlägg av kensu »

Men kan man inte bara säga rakt ut bara? Att man vill låna lokalen för en hel eller halv dag för sig själv eller en grupp.
Och ska syssla med sportskytte med effekt begränsade soft air guns. Drivna med CO2 eller gas.
Man berättar att det håller på bli en växande frititdsintresse i Sverige, kanske :P .
Eller att det är en miljövänligt och annan alternativ att bedriva skytte.

När det gäller att man är lite rädd for "collateral damage", lås dörren.
Eller sätt upp en lapp OCH lås dörren inifrån ;)

När det gäller inredningen:
En inspiration som jag såg på Youtube, från en svensk kille som kallar sig cztseamaster:
http://www.youtube.com/watch?v=NrdHVWyWXao

Kanske nån år i nacken med videon, men han och hans vänner har en jättebra lösning där.
Sätta upp madrasser och filter bakom mål eller liknande.
Eller som gör som dessa japanska ATCS utövarna:
http://www.youtube.com/watch?v=EbAUftIJ_wc

Köp några, ja kanske 50-80 meter :D lätt nät och fäst dom på hemmagjorda ställ eller liknande.

Och yes NonEx, det var jag som köpte din före detta WE G36C. :D
Den har jag skjutit minst 5000 BBs igenom och still going strong. Ingenting behöver bytas än.
Nyckeln är service, tar du hand om din GBB/GBBR tar GBB/GBBR hand om dig :lol: .
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."

Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine

Kensu

Skriv svar