Tips på butiker i London

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Hunchback

Tips på butiker i London

Inlägg av Hunchback »

Hej,
Söker tips på butiker i centrala London som framför allt har RS utrustning (kläder, vapendelar, utrustning osv.) av alla de slag.

Tack på förhand!

/Hunchback

Novice

Re: Tips på butiker i London

Inlägg av Novice »

Hade inget bättre för mig, så jag tänkte att jag lika gärna kunde leta upp lite affärer via google som ligger i Londonområdet åt dig ;)

Listar lite intressanta butiker:

http://www.silvermans.co.uk/ - Dessa herrar verkar ha en hel del militaria, samt en del relativt modern RS gear. Ligger ganska centralt i London.

http://www.wolfarmouries.co.uk/ - Din alldagliga Airsoftbutik. Verkar ha ganska stort sortiment, så även om du inte finner militarian du letar efter så kan det ju vara värt att titta in här ändå. Ligger också i centrala London, en bit norr om King's Cross. Med en taxi borde du kunna hinna med båda affärerna.

http://www.cgmilitaria.com/home.php - Hittade denna nästan av en slump. Killen har ett ganska bra utbud av riktiga vapen (Deaktiverade, men det lär inte göra delarna och tillbehören mindre intressanta ;) ) Ligger tydligen norr om London i Hertfordshire, ca en timme från Wolf Armouries butik, men mer specifik information om var i Hertfordshire butiken ligger finns ej. Dock finns e-post och telefonnr för kontakt, så om det finns något som kanske kunde intressera dig så kan du ju alltid höra med killen.

Det finns förstås fler butiker där ute, men dem tror jag nog du skulle kunna hitta om du googlade runt lite :)

Hunchback

Inlägg av Hunchback »

Tackar och bockar! :)

HerrNilson

Inlägg av HerrNilson »

I lived and played in London briefly, before moving to Sweden.

Growing up in the north of England I was always keen to get the opportunity to visit Wolf Armouries. When I eventually managed it was pretty cool, they have their back room with all the guns displayed which is quiet impressive. Unfortunately their prices are quite high and their staff a little weird. I had a gun in to be fixed up and repaired by them and it came back worse. Worth a visit though.

Northern Line tube to Camden station and then 5-10 minute walk to the shop.

While you are in Camden it is worth looking at the Camden market, it has lots of little stalls with weird stuff and some sell RS ex army surplus gear. You will have to explore though but it is essentially a tourist attraction in itself and worth it. Be careful for pickpockets and dodgy food that smells nice. Lots of good pubs and bars with music on an evening, the Spread Eagle and Price George are worth a pint in.

Couple more stops up the northern line will take you to HighGate, think their is a shop there also called Pro Airsoft Supplies. Not visited it myself, but Highgate is an awesome part of London and a nice place to spend an afternoon looking around, some nice pubs and good places to eat. If you can tie it with a weekend visit then seriously one of the best things to do in London is go on a tour of Highgate Cemetery, the place is incredible and way over the top. Tour guides are volunteers but most really know the stories of the place. Really worth it.

Don't forget the British Museum also, best museum in the world.

Have fun.

Hunchback

Inlägg av Hunchback »

Thank you for all the tips!

Skriv svar