Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av Boogieman »

Försvarsladdning 21 is the shit!

Oavsett blir en sån här diskussion lite fjantig när folk bara ska berätta om ALLT de någonsin köpt och alla spelavgifter. Borde inte det vara relevant med vad man har och använder just nu?
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av YogHippie »

Hmm, menar trådskapare av mina egna pengar eller ur spelkassan som vi Hippies har MILLION DOLLAHS kronor i och blir jätterika på att arr.a spel genom? ;)

Jag vill nog inte veta, för blir bara ledsen om jag får veta vad jag kastat bort på leksaker, haha. =)

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av Stygge »

Tolkade frågan mer som, vad kostar hobbyn, och därmed redovisade jag mina kostnader under åren.
Finns många som kör med samma gear och bössa i 5 år och de som byter inriktning helt säsong för säsong.

Ska man räkna in spelavgiftet, resor och dyl är det inte en billig hobby det är tyvärr så. Om man däremot nöjer sig med lokala söndagsspelen så kan man ju klara sig på minimala kostnader både i införskaffande och utförande.

Att det ses som skryt att någon som sysslat med en hobby i 10 år lagt massor av deg på den tycker jag är lite galet faktiskt. Jag tror mig ligga på en ganska "normal" nivå rörande kostnaderna men då har jag till och från varit en rätt sporadisk utövare med inte jättestora ekonomiska resurser. Hade jag haft mer pengar hade en större del hamnat på hobbyn så som sig bör, det gäller ju all typ av hobby.
Spelar man tex gitarr och börjar med en epiphone är det inte ovanligt att man efter 10 år köpt sig en Gibson ist även om man inte spelar i kontrakterat band, aldrig upplevt att detta setts som skryt av likasinnade.
Just AS verkar ha en väldigt intolerant hållning i denna frågan och det är något som sticker många i ögonen.

Blev kanske lite ot åt slutet men det känns nästan som att skon börjar klämma när denna typ av trådar kommer upp.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av Xelley »

Det jag menar med "fel folk" är inte Runke Narkoman som knappt kan gå... Står det 5 pumpade duudes från "doom i rymden society" som vill ha skyddsutrustningen så spelar inte hund eller väktarutbildning roll öht. Jag säger som PF, det är kanske inte det vanliga scenariot i svenska hem. Men varför ökar man på denna lilla risk som redan finns helt i onödan?

Edit: Och jag syftar inte på någon speciell person Hammerhead för då hade jag sagt det rakt ut. Det är bara den här "Jag är cool och orädd för jag spelar airsoft" attityden som jag vill poängtera.

Edit2: Ändrade exemplet på "The bad guys" då det tidigare tydligen var opassande.
Senast redigerad av 2 Xelley, redigerad totalt 0 gång.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av Kocken149 »

Varför skulle inbrottstjuvar vara intresserade av airsoftprylar som dom inte har nån aning om vad de är värda. När det finns jägare som de kan sno betydligt dyrare saker av.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av Xelley »

RS utrustning i form av kroppsskydd osv kan absolut vara av värde för den kriminella värden. Speciellt om det är inlåst i ett förråd i källaren av ett hyreskomplex.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av ministry »

Om någon anser sig ha tillräckligt mycket anledning att vara säker på att inbrott inte kommer att ske, varför måste det diskuteras?
Ingen förutom vederbörande person känner till omständigheterna och anledningarna, så det är poänglöst att argumentera för eller emot förhållningssättet.

Vlad Tepes vågade ställa sitt guld ute i det fria, ty han visste att ingen skulle stjäla från honom - och ingen vågade göra det heller :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av Goreplay »

Snackar man om värde så är det nog enklare att springa in hos en random svensson och sno tv, dator, ipad och andra diverse lättsålda värdefulla saker...
-Skickat från min brödrost-

Hasrik
Inlägg: 32
Blev medlem: fre jul 06, 2012 6:55 am

Re: Sv: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av Hasrik »

OnT: Hittills har jag nog lagt gissningsvis 5k, men jag är fortfarande grön och har bara börjat. Uppskattar att jag kommer att lägga kanske 3-4k till innan jag är nöjd med ett första kit.

HubbeGubben
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:54 pm

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av HubbeGubben »

Inte för att vara den, men att blanda in H-A i detta är onödigt, samt ska du använda deras klubb som exempel, så ta reda på hur dom "jobbar" först. Bara dra iväg ett PM!

Men som sagt, jag är inte orolig över att någon vill ha mina kroppsskydd, är det någon som gör inbrott så tar det ungefär 1 dag så är sakerna tillbaka och jag vet vem som gjort det, det borde räcka som "försäkring"...
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

Låst