SWAT vapen
Re: SWAT vapen
Kan slänga iväg en komplett kitlist för vad min vän borta i staterna använder.
Det är, precis som andra har sagt, varierande beroende på både distrikt och den specifika polisen i fråga.
Många köper eget, många använder enbart det som dom får som standard issue ifrån just sitt poliskontor (SWAT innebär inte att du inte är vanlig polis, du är vanlig polis som sen dessutom åker på hög risk situationer så flera poliser inom samma grupp kan ha olika beväpning).
Det är, precis som andra har sagt, varierande beroende på både distrikt och den specifika polisen i fråga.
Många köper eget, många använder enbart det som dom får som standard issue ifrån just sitt poliskontor (SWAT innebär inte att du inte är vanlig polis, du är vanlig polis som sen dessutom åker på hög risk situationer så flera poliser inom samma grupp kan ha olika beväpning).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Pistolen på den översta bilden (riot shield) är en helt vanlig m92fs/m9a1 utan magasin i. Edit: Killen till vänster bär en m92/fs/m9/a1 han också.
Den nedre skulle kunna vara en USP (edit: fast nu blev jag osäker...), den silverfärgade biten (vad ni nu kallar den, RS-folket) brukar ju dock vara svart. Annars finns det mycket som stämmer överens med USPn. Mantelns form osv.
Den nedre skulle kunna vara en USP (edit: fast nu blev jag osäker...), den silverfärgade biten (vad ni nu kallar den, RS-folket) brukar ju dock vara svart. Annars finns det mycket som stämmer överens med USPn. Mantelns form osv.
Det vore suveränt! Och ja, är långt ifrån expert på SWAT vi kände att vi ville köra som det och att hitta bra bilder eller info har visat sig vara ganska svårt och speciellt förvillande när alla har olika grejer. Skulle verkligen uppskatta en kitlist!A_Müller skrev:Kan slänga iväg en komplett kitlist för vad min vän borta i staterna använder.
18 november 2012, 20:54:
TackarKalle skrev:Pistolen på den översta bilden (riot shield) är en helt vanlig m92fs/m9a1 utan magasin i. Edit: Killen till vänster bär en m92/fs/m9/a1 han också.

Whopper: Nja SOCOM Står för:
Dessutom tror jag att det är en Colt 1911 i någon modell...
Polaren som härstammar från Pittsburgh säger att de har mycket Kimber Custom 1911:or
men som tidigare talare har sagt så får de ju köpa eget och blanda med.
Cash
Och de enda vapen som går därunder ärSOCOM is an acronym which refers to United States Special Operations Command
Firearms for USSOCOM's Offensive Sidearm Weapon System (OSWS) trials:
Heckler & Koch Mark 23 Mod 0
Colt OHWS
Springfield Armory, Inc. SOCOM II, a shortened version of the M14 rifle
Polaren som härstammar från Pittsburgh säger att de har mycket Kimber Custom 1911:or
Cash
Jag var och besökte en av Floridas SWAT enheter för några veckor sedan, och de körde då uteslutande Glocks olika .40 varianter samt modernare varianter av 1911.
På deras specifika enhet var det dock väldigt fritt, och det mesta godkändes. Min värd hade i sin egna polisbil en Glock 22 för swat insatser, en Glock 27 för civilt bärande samt en 1911 kimber för "patrol duty". Samt en Taser x26 som han bar i all uniformerad tjänst.
...därtill hade han alltid med sig 2shotguns, en SR-15 samt ett Remington 700. I swat packningen (som inte fanns tillgänglig i bilen alltid) fanns även en "CAW", en "gasgun"(gl-06) med 15 olika sorters ammunition, stora OC cannisters, samt en UMP.
Men som andra säger här ovan -leta upp en bild om du vill efterlikna något särskilt, då nära nog "anything goes" om du letar runt.
På deras specifika enhet var det dock väldigt fritt, och det mesta godkändes. Min värd hade i sin egna polisbil en Glock 22 för swat insatser, en Glock 27 för civilt bärande samt en 1911 kimber för "patrol duty". Samt en Taser x26 som han bar i all uniformerad tjänst.
...därtill hade han alltid med sig 2shotguns, en SR-15 samt ett Remington 700. I swat packningen (som inte fanns tillgänglig i bilen alltid) fanns även en "CAW", en "gasgun"(gl-06) med 15 olika sorters ammunition, stora OC cannisters, samt en UMP.
Men som andra säger här ovan -leta upp en bild om du vill efterlikna något särskilt, då nära nog "anything goes" om du letar runt.
Dirty South Delta
-Sine Pari
-Sine Pari
Tackar för infon, är som sagt inte insatt i pistoler, har trott att Socom var en pistol modell, lär sig nåt nytt varje dagMr Cash skrev:Whopper: Nja SOCOM Står för: Och de enda vapen som går därunder är
Cash

1911 verkar dom ha med.
21 november 2012, 01:09:
Baje skrev:Jag var och besökte en av Floridas SWAT enheter för några veckor sedan, och de körde då uteslutande Glocks olika .40 varianter samt modernare varianter av 1911.
Tack för all info!

Ja det är typ så vi försöker göra men det riktigt svårt att hitta bra bilder på SWAT.

Mycket intressant info här! Är det någon som vet vad svenska piketen/NI har för grejjer? Säkert blandat där med, men det vanligaste i alla fall. Har sett lite olika västar. Mp5, G36 m.m.
Det vanligaste är helt klart g36 och mp5! Specifika varianter får någon annan svara på. 

"We're surrounded. That simplifies things."
NI & SBP (Särskilda Beredskaps Polisen) har även Cga5p (som i princip är en Ak5d)
Lite info om denna
Lite info om denna