Artikel om lajv/milsim (CID2, FTBH)

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
YogHippie
Hippie

Re: Artikel om lajv/milsim (CID2, FTBH)

Inlägg av YogHippie »

En av de bästa texterna/artiklarna (top 3) jag läst gällande hobbyn (airsoft och lajv) på mycket länge. :)

Förhoppningsvis ger det lite vatten på kvarnen och gör att event (läs: lajv OCH airsoftspel) får fler deltagare (läs: airsoftare OCH lajvare).. :)

Slutar man göra skillnad på deltagarnas ursprung.. och ser samtliga som deltagare av ett event.. så kanske man suddar ut de där
små gränserna eller barriärna lite lättare. :) (Eller helt?)

Får hoppas på att läsa mer av dig efter CIDL 3 eller andra skoj event du dyker upp på. :)

isse

Inlägg av isse »

en mycket bra text för både inbitna lajvare och airsoftare som inte har träffat på varandra så mycket. jag själv som började lajva ett bra tag innan airsoften kom in och började suga ur pengar ur min nörd tomma plånbok fick en del trevliga tankenötter att bearbeta.

det enda jag har att kritisera emot i texten är väl referensen till Krigshjärta. jag själv förstår den då många vänner har varit på sagda evenemang. om någon här funderar över vad emma refererade till så kan jag försöka förklara men ärligt talat så skulle jag själv föredra att emma skrev en fin uppsats om hur hon skulle vilja uppdatera MilSim.

ser fram emot fler kvalitativa texter som denna.
Min presentation: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 165&t=9881

En gång Fältjägare, alltid fältjägare.

Emma
Lag / förening: Archangel Inc
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av Emma »

Jag skriver gärna om Krigshjärtas respawn-system, men det känns som en egen diskussion tycker jag. :)
Som nämnts ovan var artikeln tänkt att riktas just till målgruppen lajvare-som-ännu-inte-varit-på-milsim, och inom lajvhobbyn är Krigshjärta vid det här laget ett välkänt begrepp (även om man såklart inte har koll på alla detaljer om man inte varit på lajven heller). Därför lät jag referensen stå kvar, men med förhoppningen att milsim-arrangörer kanske blir nyfikna och tar reda på mer. ;)
Might have met me as...
Fun to be had: Anne Harris, american reporter
Crusaders in Disneyland: Nevyenka "Nevya" Vladimirovna Baslovska, transnistrisk flykting/Respublica
Narcos: Claire Adams, Canadian chemist

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Vad gäller Krigshjärta respawn-systemet så diskuterade vi det på vår senaste Workshop kring MILSIM sjukvårdssystem och respawn hur man löser "dead man walking". Det vore intressant att diskutera vidare bland arrangörerna och göra ett test på ett kommande spel.

Emma
Lag / förening: Archangel Inc
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av Emma »

Vad spännande! *like*
Might have met me as...
Fun to be had: Anne Harris, american reporter
Crusaders in Disneyland: Nevyenka "Nevya" Vladimirovna Baslovska, transnistrisk flykting/Respublica
Narcos: Claire Adams, Canadian chemist

Skriv svar