Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Lefnord
Inlägg: 44
Blev medlem: mån okt 01, 2012 11:07 am

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Lefnord »

Helt sjukt bra tråd! Sitter och läser om allas olyckor och funderar verkligen på att skaffa typ bombsuit eller nått. tänker iaf börja med tandskydd!

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av ministry »

И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Malus
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:40 am

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Malus »

ChickenZliZe: va det första natten vid civil camp1? stod vid hus 1 och såg ner i så fall när det hände och va rätt lack på skytten hela spelet för det.
War. War never changes

Ajo79
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:57 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Ajo79 »

Några fläskläppar och blödande ögonbryn har det blivit av fientlig eld. Trillat en gång så jag slog i ett knä ordentligt, så man haltade runt ett par dagar. Annars har jag haft tur. Man har väl "snubblat" några gånger men det har gått bra då.
“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer

ChickenZliZe
Inlägg: 41
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:37 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av ChickenZliZe »

@Malus: Stämer bra det.
Fast jag har en känsla att folk var rätt höga på adrenalin första kvällen,även om det i sig inte är bästa ursäkten för en del personers beteende. Oavsett hade jag riktigt kul.

Endymion
Inlägg: 114
Blev medlem: tor jun 28, 2012 5:18 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Endymion »

Inte varit med om något allvarligt själv.

Däremot bevittnade jag när en kille råkade ut för en rejäl hjärnskakning under ett CTF-spel i ludvika i söndags. Han flydde med flaggan från en eldstrid med mig, bara det att det gick alldeles för fort och det var en sjukt brant slänt han försökte springa ner för. Skor, flagga, vapen låg utspridda lite varstans. När vi hittade honom låg han helt groggy med ett stort sår i pannan, sluddrade osammanhängande och hade inget minne av vad som hänt. Antagligen fått sig en rejäl kyss i huvudet av ett träd. Blev förstås game off och färd till akuten, konstaterades hjärnskakning efter röntgen. Tur i oturen får man lov att säga, det kunde ha gått RIKTIGT illa.

Har sagt det i någon annan tråd men om du läser det här så krya på dig!

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Bloodneed »

kul med så mycket folk som skriver, vi kan förhoppningsvis dra lärdom av varandras och andras misstag som punktas upp här
CTR EP3 Championship White, nuff said

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Boogieman »

Jag tycker att man ser ett tydligt mönster här. Folk borde använda mer hjälm. :)
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Juveltjuven
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:22 pm

Re: Sv: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Juveltjuven »

På det första spelet jag och grabbarna körde någonsin förra sommaren sa vi innan att alla har brillor på sig och dom sitter på tills det är game off, ja precis som det ska vara. När det var jag + 1 till mot en ensam kille så smög jag iväg på sidan och tänkte flankera. När jag når huset han är bakom och precis ska till å runda husknuten möter jag honom, han skjuter (med sar-10, vafan är säk. avstånd?!) och missar, jag skjuter. Han försvinner runt knuten igen, och sen hör jag "träff". När han kommer fram igen har jag skjutit honom precis under ögat, i näshöjd ungefär. Han hade tagit av sig brillorna precis innan för att dom hade immat igen så han inte såg ett smack. Tur som f*n att jag inte sköt lite, lite högre. Det bra som kom ur det är att alla efter köpte ordentliga ögonskydd, istället för något skit man hittat hemma! :) Värsta jag varit med om som tur är.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

deadrabbit
Inlägg: 113
Blev medlem: fre jun 01, 2012 4:12 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av deadrabbit »

För strax över ett år sedan sköts min tand ut/sönder på ett Fabriken spel trots att jag kastat Flashbang!
http://www.youtube.com/watch?v=KvUUS8yI ... age#t=230s
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

Skriv svar