Ta träff från Sniper / enstaka skott
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: Ta träff från Sniper / enstaka skott
Diskussioner på forumet ska vara sakliga och en diskussion om sambandet mellan utrustning och träfftagande kan aldrig bli det eftersom något sådant samband omöjligen kan påvisas även om det teoretiskt skulle kunna existera, vilket inte verkar rimligt.

Nej men det var ju någon som påstod att det fanns ett sådant samband...
Vilket jag motsätter mig.

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
-
Back to original topic, jag håller med så många andra åvan stå kvar och vänta någon minut kommer det ingen uppföljande kula eller något tecken på att du är träffad så använd sunt förnuft och välj det som känns bäst, airsoft är ju som sagt ett hedersspel.
Sj lirar ja å mina gubbar "ta träff om du är osäker det kommer en omgång till"
Övrigt angående tjockt gear el kåpor så vet jag med mej själv att det är lätt att missa en ensam kula från en sniper om den tar i västen och man har uppmärksamheten på annat håll, men det säger ju inte att man gör det medvetet så jag anser att iden om dykar tecknet är en väl tänkvärd ide att ta vidare!
Sj lirar ja å mina gubbar "ta träff om du är osäker det kommer en omgång till"
Övrigt angående tjockt gear el kåpor så vet jag med mej själv att det är lätt att missa en ensam kula från en sniper om den tar i västen och man har uppmärksamheten på annat håll, men det säger ju inte att man gör det medvetet så jag anser att iden om dykar tecknet är en väl tänkvärd ide att ta vidare!
''någon minut'' var väl att ta i? Det kommer ju knappast att hända. 

Sandbox Heroes | Sierra Lima
Kan någon som spelar med boltsniper ange ungefär hur lång tid det tar att få iväg ett andra skott?
Tio sekunder? Tjugo?
Tio sekunder? Tjugo?
-
beror på situation. men räkna med ca 7-10 sek 

*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
Exakt. Varför stanna upp då och göra "dykartecknet" om man nu vet man har fått en kula på sig?loke_olsson skrev: Sj lirar ja å mina gubbar "ta träff om du är osäker det kommer en omgång till"
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
-
Harlekin: det kan ju vara bra vid längre spel utan spawn tid
men är det bara korta matcher så tar man ju på sej träffen hehe

Dykartecknet är inte nödvändigt om du vet, då är det bara att gå av/lägga sig ner.
Tecknet är för om du sprungit t.ex. genom ett snår och är osäker på om du blev piskad av en gren eller träffad, något jag varit fundersam över ett par gånger. Ska göra dykartecknet eller iaf stanna upp ett par sekunder då det händer i framtiden då det var en enkel och schysst metod.
Tecknet är för om du sprungit t.ex. genom ett snår och är osäker på om du blev piskad av en gren eller träffad, något jag varit fundersam över ett par gånger. Ska göra dykartecknet eller iaf stanna upp ett par sekunder då det händer i framtiden då det var en enkel och schysst metod.
-
Aracus det vet väl jag med
missförstå mej rätt så att säja haha