Handla RS i USA och ta hem till Schweden
Re: Handla RS i USA och ta hem till Schweden
posta dom till sig själv?
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
Jag tog med mig (licensfria) vapendelar från USA 2011. Inga problem alls.
Så länge folk inte har anledning att tro att du kommer använda det för något annat än hederligt privat bruk så finns det nog inget att oroa sig över.
ITAR är väl menat att förhindra spionage och smuggling av större skala, eller är jag ute och cyklar?
Så länge folk inte har anledning att tro att du kommer använda det för något annat än hederligt privat bruk så finns det nog inget att oroa sig över.
ITAR är väl menat att förhindra spionage och smuggling av större skala, eller är jag ute och cyklar?
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.
Plinker> Nej ITAR täcker allt även om syftet är att saker inte ska handla i fel händer. Men de vet inte om du är kompis med en Taliban så de sätter dit alla de kommer på.
Det kanske inte är många som blivit tagna i tullen men tänk på att de (beroende på flygplats) röntgar din väska och upptäcker de sådant som går under ITAR kan du dömas till stränga straff. En IR strobe kanske är lättare än större saker men bara för att de i så fall inte hittar det eller har dålig koll. Knivar går inte under ITAR. Magasin gör däremot det och lär vara betydligt lättare för en vanlig TSA snubbe att upptäcka.
Det finns en tråd på Gearsoc om det, dessvärre är dokumentet som länkas till i första inlägget borta, men det var en lista över ett urval av olika fall där ITAR brott lett till rättsliga konsekvenser.
http://board.gearsoc.com/viewtopic.php? ... tar#p68312
Att ha med i väskan är alltså inte att rekommendera.
Det kanske inte är många som blivit tagna i tullen men tänk på att de (beroende på flygplats) röntgar din väska och upptäcker de sådant som går under ITAR kan du dömas till stränga straff. En IR strobe kanske är lättare än större saker men bara för att de i så fall inte hittar det eller har dålig koll. Knivar går inte under ITAR. Magasin gör däremot det och lär vara betydligt lättare för en vanlig TSA snubbe att upptäcka.
Det finns en tråd på Gearsoc om det, dessvärre är dokumentet som länkas till i första inlägget borta, men det var en lista över ett urval av olika fall där ITAR brott lett till rättsliga konsekvenser.
http://board.gearsoc.com/viewtopic.php? ... tar#p68312
Att ha med i väskan är alltså inte att rekommendera.
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.
www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green
www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green