Svensk Airsoft Tidning? (intressekoll)

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Phyma

Re: Svensk Airsoft Tidning? (intressekoll)

Inlägg av Phyma »

Elektroniskt som start sedan fysiskt.
Behöver man inte oroa sig för att lägga ner pengar själv för att trycka tidningen och det blir enkelt att sprida det inom forum. Självklart är ju inte elektroniska gratis utan den kostar ju. Sen får man den på mail och kan läsas.

För att göra det ännu säkrare så kan man sälja engångskoder som man skriver ner på en hemsida. Så behöver man inte oroa sig att folk skickar runt tidningarna så enkelt.

Blir svårt att fixa servrar eller liknande men tror det blir billigare än att trycka fysiska tidningar i början :)

Kane

Inlägg av Kane »

airsoft.nu viking och den hör kan väl gå ihop och skapa en tidning och en web sida så slipper man hålla koll på så många.
Då bör ni kunna får ut budskapet lättare mm fungerar det ej kan ni ju splitta up det senare ...

//Kane
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"

Angor

Inlägg av Angor »

Daniel: Vad hände med Softaren då? Vilka var det som drog i det projektet. När jag kollade runt lite på deras sida så verkar det alltså som att det finns en finsk version av tidningen?
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

Daniel

Inlägg av Daniel »

Den Svenska versionen lades ner innan första numret och det var Seamaster som var chefredaktör. Det var runt 2007. Sen resulterade det väl eventuellt i att tidningen http://www.Airsoft-Soldier.com på engelska startade 2008 (som bara släppte några fåtal nummer).

Jag vet inte vad som låg bakom att båda lades ner men förmodligen för litet kundunderlag?

Bild

Men här är några länkar relaterade Softaren.

http://www.rokenrolperkele.com/phpBB2/v ... php?p=4097
http://forum.sverok.se/viewtopic.php?f=1&t=21937
http://web.archive.org/web/200707160040 ... ftaren.se/
http://www.airsoftsverige.com/V6/viewto ... 58&t=82013
www.airsoft.nu | Airsoft.nu - Airsoft ur ett svenskt perspektiv
Facebook: www.facebook.com/Airsoft.nu
www.airsoft.se

Testa! Airsoft.nu Produktsök: www.airsoft.nu/produktsok/

Preacher

Inlägg av Preacher »

Jag sitter för tillfället och knåpar ihop en möjlig design för en tidning. Tanken är att precis som "JensBond" säger att göra första tidningen runt en 10 sidor.

Jag har några kontakter som kan fixa bra pris på tryckeri för en fysisk tidning.

Min idé är att kalla tidningen just " Airsoft Sverige" Men lär behöva tillstånd från grabbarna av detta forumet. Så om ni läser detta så kan ni väl slänga iväg ett PM om jag får använda namnet.

Kommer slänga upp en bild på en eventuell första sida för att visa hur tanken ser ut. (dock med påhittade rubriker tills vidare)

Daniel

Inlägg av Daniel »

ASS går väl under namnet AirsoftSverige så det är nog ingen som har något emot att tidningen heter Airsoft Sverige, men däremot så kan det ju kanske bli lite missvisande och missförstånd.

Jag föreslår namn som exempelvis Airsoftaren, Airsofttidningen eller Svensk Airsoft. ;)
www.airsoft.nu | Airsoft.nu - Airsoft ur ett svenskt perspektiv
Facebook: www.facebook.com/Airsoft.nu
www.airsoft.se

Testa! Airsoft.nu Produktsök: www.airsoft.nu/produktsok/

Angor

Inlägg av Angor »

Daniel: tack för info och länkarna !
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

Preacher

Inlägg av Preacher »

Vi håller på med första testversionen av tidningen. Kommer lägga upp en bild på första sidan någon gång under helgen. Vi håller fortfarande på att fixar artiklarna och lite annat material. Ifall allt går som planerat BORDE vi kunna ha första numret ute i slutet på november.

thol

Inlägg av thol »

hur är det tängt att man ska få tag på tidningen? i butiker eller ska man skicka några kronor och den kommer i ett brev?
för jag vill ha ett ex av den tidningen

Preacher

Inlägg av Preacher »

Vi kommer i början skicka ut tidningarna manuellt. Var eftersom vi får betalt. Priset för första numret kommer ligga på runt 29 kronor. Drygt 10 sidor. Efter det kommer priset ligga runt 49-59 kronor och komma 1 gång i månaden.

Skriv svar