Johan W: Håller med, alla tjänar på en mindre sträv attityd inom hobbyn. Även om man själv har sin fasta uppfattning om hur man ska spela och vad man ska köpa så är det bra att ha lite perspektiv. Målet ska ju vara en syssla för alla så att man känner sig välkommen vem man än är...
Vet själv hur det är när jag blir för uppspelt över en ny inriktning eller spelstil, blir lätt lite för insnöad och fått tänka på att lyssna på andras input mer
Kether: Låter kanonbra, alltid ett nöje att deltaga på Airsoft Adventures milsim.
OnTopic:
Huruvida det är lönt att börja lira igen, så skulle jag nog säga att det aldrig har funnits fler valmöjligheter än nu. Så mycket är bättre än förr - du har en ständigt innovativ aktör i Tokyo Marui (Recoil Shock FTW!), du har kinakloner som slutat suga, GBBR som faktiskt funkar bra, massvis med nischade onlineshoppar etc. Man blir snurrig i huvudet vid tanken på allt godis som finns tillgängligt!
Ser ingen direkt negativ trend i dagens svenska airsoftklimat om jag ska vara ärlig. Mognadsgraden är fortfarande relativt hög, och träfftagandet helt okej på de flesta håll. Det enda som jag kan instämma i är de oturligt nog väldigt decentraliserade plattformarna för kommunikation - forumet används i princip inte för diskussioner längre.