Jag har varit i kontakt med flygbolaget LOT airlines angående detta men de visste knappt vad airsoftvapen var för något så jag fick slutligen förklara att det var likt paintball vapen (eller snarare att det var paintball vapen). Efter lite "rådgivning" med sin "supervisor" kom de fram till att vi lämpligast skall köpa ett bagage avsett för riktiga vapen och en sådan skulle gå på 100 Euro enkelväg. Fick en vibb om att de fortfarande var osäkra men såg en gyllene tillfälle att mjölka ytterligare $$$

Personligen har jag svårt att förstå varför replikor som i princip omöjligtvis kan konverteras till dödliga vapen inte skulle kunna åka med på bagaget man checkar in. Det jag skulle kunna göra är att chansa och lägga in airsoftbössorna i bagaget jag checkar in, dock vore det synd ifall tullen konfiskerar prylarna som i värsta fall destrueras (värstafall scenario). Vi skulle kunna frakta bössorna via valfritt fraktbolag men jag känner att det blir alltför omständligt och i slutändan samma pris som ett extra vapenbagage. Tyvärr finns det ingen möjlighet att skicka bössorna med andra som färdas med fordon ner dit p.g.a. platsbrist.
Frågan är lite risky men törs man slänga med airsoftvapnen i det incheckade bagaget och hoppas på det bästa?
Hur tror ni tullen skulle reagera ifall de skulle ha något emot bössorna?
Blev ett långt inlägg men förhoppningsvis ett informativt sådant