Bump och ny fråga!
Har kollat genom hela AS äldre post om vilken fraktbolag man ska skicka med. Har sett folk säger att man kan skicka airsoftvapen via UPS eller DHL utan problem. Dock står det på deras hemsida står att de inte tar emot vapen och vapendelar . Kan någon klargöra detta för mig?
Frakt till Europa
-
Re: Frakt till Europa
War is won by the man with the bigger gun
UPS ska inte ha några problem med detta, kan vara så att de helt enkelt inte räknar luftvapen som vapen.
DHL har fungerat bra för min del med, osäker vad som faktiskt gäller hos dem dock. Å andra sidan så tror jag aldrig någonsin något fraktbolag har frågat vad som är i paketet heller när man lämnar in det för transport.
DHL har fungerat bra för min del med, osäker vad som faktiskt gäller hos dem dock. Å andra sidan så tror jag aldrig någonsin något fraktbolag har frågat vad som är i paketet heller när man lämnar in det för transport.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Kontaktade DHL, borde gjort det från början , hur som helst, dom har inga förbud att skicka airsoft vapen
Tack för all hjälp!Tack för ditt mail och jag ber om ursäkt för sent svar.
Precis som du säger är det förbjudet att skicka vapen, vapendelar och ammunition. Gällande Airsoft har vi inget förbud.
Har du några andra frågor är du välkommen att kontakta oss.
War is won by the man with the bigger gun