Tips och råd angående Linser och glasögon

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Jokk
Inlägg: 32
Blev medlem: sön maj 27, 2012 6:14 am

Re: Tips och råd angående Linser och glasögon

Inlägg av Jokk »

Ett tips kan vara att ta kontakt med en optiker. Fråga om att få prova linser som går att sova ett par nätter i. Jag fick göra detta några dagar för att sedan låta dom titta hur det påverkar mina ögon. Jag blev dock avrådd att sova i dom, på mina ögon blev ganska torra.

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: Tips och råd angående Linser och glasögon

Inlägg av Erka »

Linsanvändare här med!

Jag har provat månadslinser men tyvärr var det inget för mina ögon. Kör med dagslinser och det klarade jag mig bra med. Sov ej med dagslinserna.
Med vana går de i på under 10sek från att förpackningarna öppnats. ;)

roosenquist
Inlägg: 19
Blev medlem: mån jun 10, 2013 9:41 pm

Re: Tips och råd angående Linser och glasögon

Inlägg av roosenquist »

Jag använder 24/7 månadslinser som jag sover i. Jag tar alltså aldrig ur dom förutom när jag byter linser varje månad. Med undantag för när man är sjuk eller råkar vara irriterad i ögonen av någon annan anledning.
Jag frågade min optiker hur länge man kunde ha dom i och svaret var "Så länge som det känns bekvämt" Det är olika från person till person, så det är ju bara att testa.
I mitt fall så har jag även astigmatism, kort och gott så måste linsen vara orienterad i ett visst läge för att jag ska se skarpt igenom den.
Ibland när jag har sovit så kan linsen ha vridit sig lite i ögat och då ser man lite suddigt och får vänta på att linsen vrider sig till rätta. Men har man inte astigmatism så är ju inte det ett problem. :)

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: Tips och råd angående Linser och glasögon

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Aha, har också astigmatism :) Ska nog gå in hos optikern idag en snabbis och se vilka alternativ de har. Ska höra om de kanske har några linser som är ännu mjukare och som jag kanske blir mindre torra i ögonen av.
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Tips och råd angående Linser och glasögon

Inlägg av ohman »

Mina dagslinser fungerar utmärkt att sova med. Kan kolla upp tillverkare när jag kommer hem. Dock är det säkert så att det varierar från person till person. Men för min del så går det bra upp till 4-5 dagar innan jag känner att ögonen börjar bli torra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar