Vapenklass- Stationärt understöd

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Vapenklass- Stationärt understöd

Inlägg av Packe »

Jag gillar definitivt iden, låter sjukt kul på större spel milsim som ni andra sagt.

Jag håller med A Müller, det är bara sätta chemlightsen i typ en burk eller nått. Man skulle ju även kunna köpa glow on färg som folk ändå verkar har i massor, då kan man ju även markera vart man får och inte får skjuta. T.ex. röd om det är en sten mitt på vägen.

Och jag säger inte detta för att jag råkar sitta på en Polarstar M240 :roll:
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Vapenklass- Stationärt understöd

Inlägg av JonathanRL »

Så länge jag får kalla in luftunderstöd för att slå ut den så ;)
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Vapenklass- Stationärt understöd

Inlägg av Mason »

På större arrangemang vore det effektfullt att preppa bunkern med laddningar på ett säkert avstånd och sedan låta några kalla in luftunderstöd.
Annars så får ni täcka den med rök, vilket jag hoppas att ni har med er. :?

Jag äger ju själv en polarstar, ingen understöds variant än men det lär ju komma. Hade aldrig ens funderar i dom här banorna med kugg-spottade AEG i dom trimmen. För mycket underhåll. :D
Nej en polarstar eller daytona eller annan HPA variant är nog ultimat. Har man mycket plats att jobba med, som innuti en M2HB så är det nog inte så svårt att knopa ihop en egen luft-låda. Finns guider.
Enklaste sättet att ställa ner M/S är att ha dubbla regulatorer. Strypa den "främre" och du får lägre M/S. Sedan ett snabbt byte till en annan pipa med förinställd hop. M249, PKM och M240B har det redan ordnat. M2HB kan bli lite kinkigare kanske. :D

Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Re: Vapenklass- Stationärt understöd

Inlägg av Droopfy »

Kul idé!

Kommer skapa möjligheter till ett intressantare spel.
För att inte tala om motivationen att bygga fräsiga bössor.... MK19 :roll: :twisted:
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Discodevil
Inlägg: 98
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:01 pm

Re: Vapenklass- Stationärt understöd

Inlägg av Discodevil »

Alternativet till att ha två utgångshastigheter är ju att skytten plockar upp sin primary. Lite som när man plockar upp sin pistol vi för korta säk med 130-bössor.

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Vapenklass- Stationärt understöd

Inlägg av Magne »

Tillbehör för den som är lite mer bekväm och vill markera säk avstånd, bra avgränsning för 6 tums chem lights http://www.shopdirectbrands.com/cyalume-9-06370.aspx

Skriv svar