Hej alla kloka airsoftare!
Jag skall resa ner till Luxemburg med bil för att delta på ett living history event och jag vill ta med mig min airsoft replika, problemet är att den är gasdriven. Det är en tanaka mauser K98.
Hur gör jag för att undvika problem med tull och polis?
Söker jag tillstånd och vart i så fall?
Räcker det att transportera vapen och magasin separat?
Väldigt tacksam för all hjälp!
(jag skall ringa polisens vapenhandläggare imorgon, de kanske har svar, tyvärr har de gått hem för dagen nu)
Resa med Airsoftvapen (gas)?
Re: Resa med Airsoftvapen (gas)?
Med tanke på att gasdrivna airsoftvapen är olagliga i Sverige så gör du nog bäst i att lämna den hemma.
Utförsel är en sak. Införseln kan bli väldigt kostsam.
Utförsel är en sak. Införseln kan bli väldigt kostsam.
Tyskland har också VÄLDIGT strikta regler, som gäller även vid genomresa. Tipset är som personen innan säger: Nej, undvik. Hitta något på plats, eller möjligen chansa och skicka med post.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
alltså jag måste bara fråga eftersom jag e helt novis.. Vadå är ett gasdrivet airsoft vapen förbjudet?
isåfall varför? menar det säljs ju hur många som helst och är med i spel osv.. alla butikerna har gasdriva pistoler tex..sj ägt en glock i gas innan jag ens visste det fanns spel hade den bara för skytte i garaget..
isåfall varför? menar det säljs ju hur många som helst och är med i spel osv.. alla butikerna har gasdriva pistoler tex..sj ägt en glock i gas innan jag ens visste det fanns spel hade den bara för skytte i garaget..
Dom är olagliga för tillfället. Här kan du läsa mer om processen för att legalisera dessa. viewtopic.php?f=7&t=10531
I dont do karate, i do Ka - Razy!