Fler grunts på milsim?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
hellfoxx

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av hellfoxx »

Eller som jag har sagt, samma kamo (marpat) och samma färg på västarna Tan/CB kvittar vilken typ av västar och har ett regimentsmärke tillsamman.
men det tycka jag alla fall. :roll:

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Eller så kittar man Tier 2 istället för Tier 1. Eller grunts.

Så är det ganska mkt enklare att förklara varför man har ca 40-50 soldater istället för 200.

Enklare för oss arrangörer också.

humlan

Inlägg av humlan »

Måste fråga är det bara att följa en lista med korrekta gear som gör en till sf alternativit vanlig soldat? eller kan det kanske vara helheten och känslan och hur man agerar?

Tycker Antons Sons of Gwalia gjorde en bra blandning mellan sf och grunt. Dom som skulle leka SF fick en högre anmälnings avgift, max 2 i varje grupp och vikt krav och lite gear krav. sen fick dom lite mer "balla effekter"(läs helicopter pyro osv) och svårare uppdrag med mera. Vi andra grunst fick lite mer "vanliga" uppdrag.

"Plutons stora lag eller sammanslutningar av lag som kan uppträda som reguljära förband finns inte mig veterligen"

Jo då vi var 19 st på Warmth of the Bear 3, med en minsta nivå på varje deltagare som skulle varit okej på ett pp, vi körde reguljära och det gick fint :)

Det jag vill ha sagt är att kan vi som har ganska medel nivå/ ambition inom laget lyckas, borde nog fler med mer ambition kunna lyckas.

rike

Inlägg av rike »

Att vara 19 man och leka att man är reguljär är inte samma sak som att uppträda som reguljära infanteriförband med order och styrning av grupper etc.

Jag har sett många sammanslutningar av lag från 15 upp mot 40 pers både på seriösa milsim och på mindre seriösa scenariospel och ingen har kommit upp i nivå med mitt egen Hemvärnförband ens när vi har en dålig dag. Med det sagt skall jag påpeka att mitt hemvärsförband är när vi är som bäst sämre än färdigutbildade värnpliktförband. Dvs djävligt långt från elit...

Jag provar gärna på det och vill bli överbevisad. Men störst chans är att det blir rena rövarröran av det som på alla vanliga söndagsspel när folk inte fattar eller vill ta simpla order från plutonsledning etc.

Airsoft fungerar bäst på gruppnivå, att komma ifrån det kräver en djävligt tight spelarsammanslutning. Det finns kanske, jag har inte sett alla lag spela..

Mason

Inlägg av Mason »

Just det problemet ligger ju i att man kommer till ett spel och plötsligt börjar striden och man vet inte vem som man har på sin sida och hur kommunikationen brukar gå ;)

Hitta en bra ledare. Starta spelet minst en dag innan själva striden och använd dygnet till att svetsa ihop de som ska strida tillsammans. Riktiga övningar som går att utvärdera. Använd B-styrka om det behövs.
Det kan bli en riktigt stämningshöjare dessutom. :)

humlan

Inlägg av humlan »

fast om du anser att folk inte klara av att låssa vara reguljära soldater, hur ska spelare kunna agera "elit" förband troligt?

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Jag kan hålla i SF-skola för det fysiska om intresse finns. ;)

rike

Inlägg av rike »

Humlan>> Jag har aldrig sagt att vi är några elitförband. Men en sak kvarstår och det är att dynamiken mellan spelare i en liten grupp uppnås mycket fortare och enklare än i en större. Således blir spel i små grupper en bättre upplevelse än i en stor där det blir röra direkt..

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Dom flesta airsoftlag har ju ofta en eller två naturliga ledare, sätt varje sådan som gruppledare (låt lagen som går ihop och bildar en pluton hålla sig inom sina lag så hålls nog gruppdynamiken bra) och utnämn sedan en av alla TLs till plutonschef så ska det inte vara så svårt tror jag.
Finns intresset så kommer folk att följa. Gäller nog mest att ta initiativet att aspirera och nå dit. Jag vet många lag som dyker upp på t.ex. Kethers spel som absolut skulle kunna genomföra detta, måste finnas fler sådana lag i Sverige).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Haineko

Inlägg av Haineko »

Jag och ett par bekanta håller på att starta upp ett USMC baserat lag i södermanland där merparten av folket ska lira grunts.
Vi kommer ha MARSOC med, men de som är med där kommer vara few and far between och kommer mest agera som recon element för gruntsen.

http://sormlandsmc.boards.net/
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'

Skriv svar