Fler grunts på milsim?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Bloodneed »

var inte riktigt nöjd med mitt svar då jag vet att det inte riktigt är vad jag tycker .. ja det är lika viktigt för mig att att grunts MINST håller samma nivå som sf grabbarna, det handlar ju om ett helhetsintryck och är det ett milsim med höga gearkrav så bör det ju gälla alla enheter. Jag skulle ha problem med att grunts blir nya Pmc "that excuse för att inte ha ordentlig gear"

men som sagt det är ju inte jag som sätter kraven :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Boogieman »

Jag håller dock med om att det ska hålla samma standard, oavsett vilken roll man ska ha på ett milsim. Iaf på de milsim jag arrangerar...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Voodoo 1
Inlägg: 72
Blev medlem: tis nov 12, 2013 9:35 pm

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Voodoo 1 »

Ny här, så förlåt mig om jag frågor om det överflödiga, men hur hårdt drar man linjen mellan SF och grunts? Att betänka på är ju att ex Rangers inte "riktigt" är SF så mycket som bara väldigt vältränade soldater, i likhet med många andra av den typen enheter. Exempelvis fjälljägare i Sverige, Alpkorpset i Italien m fl. SF är väl mera Seals, Delta, Spetsnaz, S.A.S. osv.
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Nicolai »

Usa har ju så jäkla stort försvar, så de har ju "tier 1" som är delta, seals osv. Dessutom finns "tier 2" (t.ex. rangers) som också är sf men inte samma nivå som "tier 1". Typ så som jag uppfattat det. Men det är en förenklad bild bara :P

hellfoxx
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:56 pm

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av hellfoxx »

(Bloodneed) jag är med på detta idèn men efter som jag och dom annra har lite svårt att får tar på dom sakerna som ska vara i Grunts-utrustning så
Om jag personligt skulle arrangerar ett milsim spel för dom som ska spelar som "Grunts" så skulle jag tillåta dom hära regel-
klädsel och utrustning krav.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Alla ska Marpat uniform men alla ska har ett Marpat kamo, helst i samma färg.

2. Hjälm (men det är inte ett måste ) t,ex mich 2000, och ett plus om du har med Hjälmdok i samma färg i uniformen!

3. Patchar och Tygmärken i samma märken helst 3 st t,ex en på armen ett på bröst och en på hjälmen.

4. Och då kommer ju det västen som alla ska har, MEN, efter som den typen/modellen av västen som finns nu på derras Grunts listar så är
det lite svårt att får tar i, så tycker jag att försök att får tar nån ljus väst/seler, t,ex Tan och CB färg om det går, och det ska vara färg
på fickorna också, men försök allafall att får tar nån typ av en väst som finns.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
så har tycker JAG att böjar med lite lätt med denna regel om man ska vara med i AS Grunts(usmc), men som sagt, är ni bra på google rått och hitta den rätta västar och utrustning så kör bara.

(Bloodneed) tar inte så illa upp bara men alla kan inte får tar dom sakerna som du kan hitta, men jag är lätt med dig om din idè ;D
hade vara så j**lgt mäktig att komma ca 20-30 per eller mer i USMC kit på ett milsim spel.
ni får kritisera mig om det inte passar denna typen av listan.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Bloodneed »

@hellfox förstår vad du menar! En fråga dock ta inte illa upp, skrivsvårigheter eller utlandsfödd med Google translate med drogproblem ? :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Nixon »

Jag ser inget problem att kräva en viss impression/viss inriktning på gear. Frågan är ju bara hur många spelare man får. Poänglöst att göra spel om inte folk vill geara upp mot dem.

Så tänker jag så här: vi spelar ju oftast små skärmytslingar och patruller. Ofta är det Nato/jänkare i ett fientligt område. Jag ser det som helt rimligt att det är specialförband som man hittar i sådana områden. Om amerikanska förband skulle operera i Sverige är jag rätt övertygad om att det är SF och Rangers vi skulle se, långt innan 4th Armored rullar in i Abrams. Vi kan anpassa scenarion efter spelare/gear, eller gear efter scenarion. Gissa vilket av dem som är lättast att ändra på? Vilken som arrangör rår över, inte minst.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Nicolai »

Är man tillräckligt många tror jag det kan bli extremt jäkla kul! Bara 20 pers med samma kit, t.ex. USMC, eller säg 10+, vilket egentligen inte är så mycket människor, skulle räcka för att få en riktigt fet känsla, det finns ju mer än 10 bra kittade SF-gubbar i Sverige, varför inte fler grunts? :)

Tänk dennanivå fast grunts?

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Mason »

Jag tycker egentligen detta är något som borde ligga på arrangörsdelen av forumet när jag tänker efter.
Lösningen på det här problemet ligger ju mer i deras intresse. ( inte för vi spelare inte skulle intressera oss för lyckade spel)
Om tillräckligt många arrangörer ser problemet och tar det på allvar så går det ju att agera.

Ett alternativ för ARR skulle isåfall kunna vara att tillsammans sätta ihop en mall för hur en grunt ser ut. Dock så tror jag att jag kommer byta ut termen grunt till regeringssoldat då det blir mer precist. Arbetet för soldaten är detsamma. ;)
Den här mallen säger då att "den här" uniformen gäller, och att det här kroppsskyddet och hjälmen ska användas. Känner att jag upprepar vad jag skrivit innan men lite kåt på respons är jag :D
Looken behöver ju definitivt inte vara precis det jag föreslog innan med Afghan National Army, men håll med om att det är ganska universalt. Byter man ut flaggor till andra som matchar scenariot så kan det nog styrkan fungerar som vilken regeringsstyrka som helst.

Fördelarna med en sådan här mall blir ju att ju att man som spelare skulle ha tillgång till en mängd olika Milsim genom att byta ut eller lägg till någon minimal detalj. Styrkan går dessutom använda för "båda sidor" i ett spel.

Om arrangörerna är intresserade och villiga att arbeta tillsammans med andra arrangörer så kan ni nog sätta ihop en mall som kan bli rätt attraktiv. Kom överens om något som fungerar för majoriteten av er och försök göra kittet så billigt som möjligt.
Dyker detta upp som alternativ på flera stora spel så är det ett säljargument bara det, och jag skulle definitivt införskaffa grejerna som behövs. Jag tror många nybörjare också skulle ha lätt för att göra det, om det går att "återanvända".
Har någon arrangör problem med att locka deltagare så kan man kanske ha rabatterat pris för den här styrkan och kanske locka spelare som redan har kittet. En sån grej skulle definitivt stärka för alla kommande spel och skapa en stabil grund för svensk milsim. ;)

Det vore häftigt att se om det här skulle fungera och om det skulle sälja!
Med lite finess och känsla för detaljer + smuts och lera, så tror jag en sån här stryka skulle kunna blir rätt grann att se på. Särskilt om dom råkar bli 15-20 stycken på samma ställe :twisted:

Bild
Senast redigerad av 1 Mason, redigerad totalt 0 gånger.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av Namboy »

Maison, det låter som en jäkligt bra idé i mina öron! Jag tänker mig att en pluton alt. grupp med regeringsstyrkor uppbackade/ledda av en mindre SF-grupp kan vara riktigt skoj.
Låter som ett väldigt bra sätt att locka ut nya spelare på olika milsim!
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar