Beställa från staterna

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Korven1349

Beställa från staterna

Inlägg av Korven1349 »

Först och främst hoppas jag att tråden hoppas på rätt plats?

Till trådfrågan då.. Är det någon/ några som brukar/har beställt från staterna nån gång?

Hur funkar det och funkar det bra? Är det struligt med leveranstid, tull, moms mm? Vet att det kan va ett jävla strul när man ska beställa custom delar till hojbygget, men hur är det med "RS" militärprylar, känns som det kan bli minst lika krångligt eller?

Welle

Re: Beställa från staterna

Inlägg av Welle »

Jag har beställt en del prylar från Brownells utan problem.

Exakt vad ska du ha?
Lite finare, lite bättre

Mason

Inlägg av Mason »

ITAR reglerar mycket som vi airsoftare tycker är intressant. Egentligen finns bara ITAR, men av mina erfarenheter så finns det saker som är lite mer eller mindre ITAR. Night vision, Railsystem och militära sikten tex går fetbort, medan västar och uniformer går oftast går jättebra, även om dom pga av sin IR signatur ibland innefattas.
Sedan har vi efter det säljarna som inte skeppar utomlands. Anledningarna kan vara allt ifrån att det är krångligt till att inte stödja terroriststater.
Skaffa en postbox i USA. Då kan du i princip köpa vad som helst, dock uppmanar jag inte till lagbrott. :)
Shipito.com har jag själv använt och det har fungerat bra. :)

Korven1349

Inlägg av Korven1349 »

tackar för svar! ska kolla länkarna!

jag hade tänkt utrustning bara.. typ rigg och fickor från HSG eller optactical eller TAG typ.. men då verkar det inte vara helt omöjligt då?

fast när jag läser om ITAR lagen så verkar det ju som att hela paketet lika gärna kan fastna i tullen för att man helt enkelt bryter mot krigslagar? :shock: fast jag kan ju tänka mig att det handlar mer om större importer..

men Walle, du har beställt gear från staterna och det har funkat eller? vad var det du köpte då?

NonEx

Inlägg av NonEx »

OKAY, då är nog mina länkar mindre relevant då det mest avser RS delar till vapen, licensfria sådana.

Korven1349

Inlägg av Korven1349 »

bra läsning vilket fall! kan vara bra att veta, all kunskap är bra kunskap! ;)

men "RS" gear för en privatperson borde då inte enligt lagarna vara ett problem om jag fattat det hela rätt?

sen kommer det till den andra frågan då: tull och moms? återigen, när man beställer hoj grejer så kan det vara ett problem, då det nästan inte blir billigare pga momsen.. jag får kontakta personer som i sin tur kontaktar personer osv som kan lägga hojgrejer i konteinrar som dom plockar hem bilar i. å det händer ca en gång var annat år..

Welle tex. hur såg det ut för dig då med tull å moms ungefär?

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Finns massa trådar om tull o moms på forumet.
Jag brukar alltid räkna med att åka på det och ser det bara som en bonus om man slipper.

Räknar med 1.30 ggr köpesvärdet Ink frakten så räknar du högt.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Jag har köpt från flera återförsäljare, brukar funka fint. Jag vill dock slå ett slag för Ebay, som jag köpt 300 saker genom...
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Korven1349

Inlägg av Korven1349 »

ok, tackar för det Myt4z, kan alltid vara bra att ha en ungefärlig hög nuffra att räkna på! gillas!

ebay.. check! ;)

Skriv svar