Skadeförsäkring

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av ministry »

Ögonskador är rätt ovanligt tack vare bra skyddsdisciplin.
Tandskador är vanligare - och satans dyrt!
Övriga saker som benbrott och så vidare är väl inget som man betalar för själv oavsett, eller är jag ute och cyklar?

Iallafall, fråga specifikt om tandskador eftersom det är så dyrt att ordna själv.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Avalyst
Inlägg: 29
Blev medlem: lör sep 14, 2013 5:57 pm

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av Avalyst »

Benbrott kan ju kosta upp till 1200 eller vad nu högkostnadsskyddet ligger på. Beror lite på hur många läkarbesök som krävs och om man måste ligga på sjukhus osv. Normalt ligger ju självrisken på 1500 så det får man således pröjsa själv, dock har exempelvis ICA en självrisk på 600 kr så då kan man ev. få lite pengar.

Men som du säger, det som kostar mycket ekonomiskt är ju tänder. Ögonskador går ju även de under samma sjukvård som benbrott.

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av Stygge »

Vid tex benbrott eller andra skador handlar det ju mer om att man kan få ersättning för förlorad arbetsinkomst och dyl om man har en bra försäkring.
Jag som jobbar inom vården och måste ha alla lemmar i bruk förlorar en hel del på 3v sjukskrivning @ 80% så en försäkring som täcker upp är ju bra att ha. Har man ett jobb man klarar med tex skadad arm så minskar ju behovet av dyl försäkring.

Sen är det ju väldigt olika på vad försäkringar täcker, vilka krav som ställs mm mm.

andersbe
Inlägg: 62
Blev medlem: mån jul 15, 2013 6:22 am

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av andersbe »

Hej,
Jag slog en signal till TryggHansa.

Hem och villa med drulle skydd täcker utrustningen, om utrustning blir stulen eller tappas bort
TryggaVuxen försäkringen täcker tänder och ben olyckor. Enda gången de inte täcker sport är om man är professionell utövare av sporten.
Exakt summor och självrisk står i villkoren.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av Stygge »

Ska försöka hinna med och slå en pling till mitt bolag imorgon om jag kommer ihåg och hinner.
Inte en helt dum idé att samla information om försäkringar i en sticky kanske?

Nästa steg får la bli att förhandla fram en gruppförsäkring för Airsoftare, öga, tand och stöldbegärlig utrustning i hem, bil och skog :p

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av Nicolai »

Idé, om man är försäkrad som medlem i sverok, kan samma sak göras med den nya fina Storstockholms Airsoftförening? :)

Avalyst
Inlägg: 29
Blev medlem: lör sep 14, 2013 5:57 pm

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av Avalyst »

Ja, det där med stöldbegärlig utrustning är ju också lite lurigt, normalt krävs det att man har den "under uppsikt" för att försäkringen ska gälla.

Kul att veta att det är fler som undrar :) Jag kan uppdatera första posten med den infon som kommit in så här långt.

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av Cleaner »

Stämmer inte, att du måste ha uppsikt.
Kanske beror på vart sakerna stjäls?

Hade inbrott förra året i hemmet, då rök 2 bössor + annan gear.

Har Trygg Hansa som försäkringbolag för hemmet, bara in med kvitton så fick jag ersättning.
Senast redigerad av 1 Cleaner, redigerad totalt 0 gånger.
Prickskytt

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av ministry »

Nicolai:

Om någon förhandlar fram med ett försäkringsbolag kan det ju vara aktuellt, men denna förening är ju en mikroskopisk företeelse jämfört med Sverok, och med storlek följer förmåner från dessa typer av bolag.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Avalyst
Inlägg: 29
Blev medlem: lör sep 14, 2013 5:57 pm

Re: Skadeförsäkring

Inlägg av Avalyst »

Pf skrev:Stämmer inte, att du måste ha uppsikt.
Kanske beror på vart sakerna stjäls?

Hade inbrott förra året i hemmet, då rök 2 bössor + annan gear.

Har Trygg Hansa som försäkringbolag för hemmet, bara in med kvitton så fick jag ersättning.
Klumpig som jag var skrev jag inte "utanför hemmet". :) Dvs i hemmet spelar det ingen roll men är du exempelvis på väg till ett spel och stannar på vägen, går ur bilen och lämnar kvar ditt gear så kan det bli svårt att få ersättning.

Skriv svar