Hur ser marknaden ut i dagsläget för beg.boxar?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Cyrus

Hur ser marknaden ut i dagsläget för beg.boxar?

Inlägg av Cyrus »

Jag har en G&G M14 gearbox liggandes hundra mil bort.
Hade geväret hos en vän men allt utom ytterpipan och gearboxen har tydligen tappats bort.
Så jag undrar, går det att sälja en ver.3 Gearbox i dagsläget? Tycker att allt inom airsoften förändrats så otroligt snabbt senaste åren
så jag har faktiskt ingen aning om huruvida det är värt att betala frakten för att få den nerskickad till mig och sen sälja den eller slänger man den bara på tippen?
Finns det marknad för systema all helical boxar och dylikt som inte är sprillans eller köper folk uteslutande nytt?
För några år sedan hade jag bud på 4k på hela bössa liksom. Dum som man var sålde man inte då.

Detta är inte en säljesannons och jag tar inte emot några köpförslag via PM då jag inte blivit clearad för köp/sälj ännu.

Tack,
//Robin

Mason

Re: Hur ser marknaden ut i dagsläget för beg.boxar?

Inlägg av Mason »

Först och främst ska vi klargöra att M14 gevären har version 7 gearbox.
Sedan så har det hänt en del inom airsoften men för just M14 gevären har det inte dykt upp någon konkurrerande lösning. Gillar man M14 så är det V.7 som gäller.
Jag tror definitivt att boxen går att sälja men då ska det vara till rätt pris. Till någon som har en M14 eller PPSH och vill ha extra låda.
Vi ser nog alla här att det vore bättre om grejjer kom till användning än att den slängdes.

Om du vet vad som sitter i och vilken skick grejjerna är, Varför behöver du då få boxen skicad till dig?
Du kan ju lika gärna lägga ut den för försäljning och be polaren skicka lådan till köparen istället. :)

Cyrus

Inlägg av Cyrus »

V7? Var rätt säker på att det var en V3 men jag har säkerligen fel där.

Skönt att veta att den inte är helt värdelös.
Varför jag inte säljer den direkt från min kompis är dels för att jag aldrig säljer något som jag inte har kontroll över (dvs har i min närhet) och dels för
att jag inte kan vara säker på att det är samma saker i boxen som när jag lämnade den.
Nu när jag är klar för köp/sälj så ska jag be om att få den nerskickad omgående och gå igenom den

Tack för ett gott svar Maison.

Genocide

Inlägg av Genocide »

G&G m14 är inte riktigt v7 heller...

Den är lite säregen. Den tar v2/3 delar förutom cylinderhuvudet.

För övrigt så tror jag absolut att du får sålt den. Allt har ett pris;)

Dock får du kanske nån hundra för den beroende på vad som är i den förståss. Men är den fullsmetad med stuff så upp till 1000? 1500?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Cyrus

Inlägg av Cyrus »

Det var lite det jag hade för mig Genocide. Just att allt som jag stoppat i den var v.3 saker. Men den är ju rätt jäkla speciell om man säger så.

Ska som sagt öppna den och gräva runt lite och se vad som ligger i. Förhoppningsvis ligger allt som jag satt i kvar men man vet aldrig..

Tack för riktigt goda svar. Är nöjd och glad.

Skriv svar