Hej! Har funderat lite på hur man skulle kunna göra ett STALKER-style gamemode.
Det jag tänker är att man har två eller fler baser, beroende på antalet spelare. Dessa är (antagligen) spawn för varje lag.
Målet är att leta upp artefakter som är utplacerade på banan av funktionär. Dessa kan exempelvis vara hantlar/skivvikter med ljusstavar tejpade på så att de går att se lite lättare. Dessa måste bäras i hand för att snabbt kunna släppas om man blir utskjuten. Dessa ska bäras någonstans säkert (var? respektive bas?).
Hade hoppats på att testspela någon variant av detta spel på klacken någon söndag. Någon som har idéer på var baserna bör vara? Hur man löser respawns och så? Det kan ju bli problem om folk bestämmer sig för att sätta sig nära en spawn och skjuta ut folk så fort de tar bort dödsduken. Limited medics utan respawn kanske? Då blir det visserligen en massa folk i fält... All input är bra input.
STALKER gamemode
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: tis maj 15, 2012 3:53 pm
Re: STALKER gamemode
Ha spawns rätt så avsides (dvs inte lagens baser) och ha en skapligt stor "no-go"-area runt dem. Då kan man välja vilken väg man vill komma ur spawn, vilket gör det mindre effektivt att campa vid spawn. Dessutom, om man ska campa effektivt, så får man istället betydligt färre folk i spel på banan där det händer saker.
En annan fördel med att ha spawn avsides är att man kan ha kortare respawntid, eftersom det blir lite mer promenadtid.
Artifakterna ska naturligtvis tas till en av några handlare, som byter dem mot "pengar". Mest pengar vinner, och alla artifakter är inte värda lika mycket.
En annan fördel med att ha spawn avsides är att man kan ha kortare respawntid, eftersom det blir lite mer promenadtid.
Artifakterna ska naturligtvis tas till en av några handlare, som byter dem mot "pengar". Mest pengar vinner, och alla artifakter är inte värda lika mycket.
Re: STALKER gamemode
Låter roligt, känns lite som den försvunna diamanten också!
Re: STALKER gamemode
Senast uppknuffad av voltctrl sön okt 20, 2013 8:44 am.