Intervju för en nyhetsredaktion!!!
Re: Intervju för en nyhetsredaktion!!!
Hm, jag tycker det är helt i linje med tråden.
Förklara dig gärna instant
Förklara dig gärna instant
Lite finare, lite bättre
Dethär har debatterats tidigare och har nu gått runt 4 varv runt sig själv. Ungefär som alla minderårigspelare-trådar, ärdethärettbravapen-trådar osv....
Intressant artikel, gillar den.
Själv brukar jag säga att jag skall ut och umgås med ett par kompisar i skogen, när folk frågar vad man ska göra/gjort
Själv brukar jag säga att jag skall ut och umgås med ett par kompisar i skogen, när folk frågar vad man ska göra/gjort
Prickskytt
Det folk inte verkar greppa är just det som Seraph försöker förmedla (och detta har varit uppe sååå många gånger tidigare).
Ordet Krig innebär allt som hör därtil, politisk obalans, evenutella folkmord, förföljelse, etc.
Det vi pysslar med har inga av dom politiska eller religiösa punkterna inblandade, utan handlar enbart om STRID (ett ord som skiljer sig enorm mot krig i betydelse.
För att undvika eventuella klantiga/onödiga/olyckliga/etc. tolkningar så säger jag helt enkelt att jag ska ut och panga i skogen, folk frågar alltid om det är liknande paintball därefter och jag svarar att det är det, fast mer verklighetstroget. Det är lätt att bara använda ett annat ord eller två för att totalt kringgå risken att bli gravt feltolkad som en krigsälskare (warmonger är ett bra engelskt ord här).
Ordet Krig innebär allt som hör därtil, politisk obalans, evenutella folkmord, förföljelse, etc.
Det vi pysslar med har inga av dom politiska eller religiösa punkterna inblandade, utan handlar enbart om STRID (ett ord som skiljer sig enorm mot krig i betydelse.
För att undvika eventuella klantiga/onödiga/olyckliga/etc. tolkningar så säger jag helt enkelt att jag ska ut och panga i skogen, folk frågar alltid om det är liknande paintball därefter och jag svarar att det är det, fast mer verklighetstroget. Det är lätt att bara använda ett annat ord eller två för att totalt kringgå risken att bli gravt feltolkad som en krigsälskare (warmonger är ett bra engelskt ord här).
Senast redigerad av 1 A_Müller, redigerad totalt 0 gånger.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Re: Sv: Intervju för en nyhetsredaktion!!!
Bra skrivet A_Muller
Den risken är mycket mycket högre när man ska vara så himla seriös och prata om "simulerad strid" än "leka krig". "Leka krig" är helt och hållet riskfritt, alla fattar direkt: "aha, han springer runt med luftvapen och leker i skogen", men när man börjar coola sig och låta seriös, DÅ kan folk bli oroliga om vad det handlar om.gravt feltolkad som en krigsälskare
Det spelar ingen roll vad krig betyder i ordboken när uttrycket "leka krig" kommunicerar en helt annan mening i verkligheten.
Jobbar på Röda Stjärnan
Varning för meningslös post. Men
+1 på skepparn
+1 på skepparn
Till denna stora diskussion angående om man ska kalla det airsoft krig eller något annat mer akademiskt korrekt ord så har jag bara en sak att säga:
http://youtu.be/oiD9DKQIoRY?t=8m54s
http://youtu.be/oiD9DKQIoRY?t=8m54s
"Ninjas came with lions"
Ha ha ha! Den videon var jävligt skön. Grim är grym.