minderårig, köpa enbart gearbox
minderårig, köpa enbart gearbox
är det tillåtet för en minderårig att ha enbart en (eller flera?) gearbox att skruva isär och ihop, och bara pilla lite med, bara för att lära sig?
eller är det lika olagligt som att ha en hel bössa?
/Flexxo
eller är det lika olagligt som att ha en hel bössa?
/Flexxo
Re: minderårig, köpa enbart gearbox
Det saknas ju helt klart vitala delar för att det ska kunna propelera bb's. Jag tror inte det ska vara ngn fara?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
Jag ser inte problemet. Det är ju ändå replikan i sig som är olaglig för minderåriga. Inte växel lådan.
-
Om man ser till riktiga vapen är det inte tillåtet att ha slutstycken, pipor osv utan licens.
Det är dock riktiga vapen...
Det är dock riktiga vapen...
-
åldersgräns och licens krav är två helt skilda världar
okej! tack för svaren!
då ska en minderårig alltså kunna köpa en tex. felande gearbox av nån här och använda för att lära sig skruva med?
då ska en minderårig alltså kunna köpa en tex. felande gearbox av nån här och använda för att lära sig skruva med?
Du måste vara 18 för att få tillgång till airsoftbörsen!
Men du kan säkert finna sånna på andra ställen!
Men du kan säkert finna sånna på andra ställen!
-
Flexxo, antar att du är under 18, eftersom du frågar. Hur pass minderårig är du? Om du inte har mycket kvar till 18 så kanske det är en idé att spara pengarna och köpa en bössa när du väl passerat 18-sträcket?
Det är ju tillåtet för en minderårig att köpa en Bloody Mary utan vodka så jag ser inte att det ska vara något problem att köpa en gearbox. Kontakta valfri återförsäljare och hör om de har något vrak liggande i verkstan som du kan få köpa för en billig slant
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
jo jag vet! därför jag tänkte att man kunde fråga på något annat ställe som ADAM nämnde lite längre ner!
jag är 17 år gammal om ca 1 månad! så pengar tänker jag inte spara på så länge. det kommer jag ha mer av sen ändå
men somsagt, vill ha en gearbox nu så jag kan lära mig.. jag är väldigt händig om jag får säga det själv, och även lättlärd, så det kommer nog att gå som på räls om/när jag får tag i något!
Helt riktigt.. ska ta och göra det!
Stort tack för svar!
jag är 17 år gammal om ca 1 månad! så pengar tänker jag inte spara på så länge. det kommer jag ha mer av sen ändå
men somsagt, vill ha en gearbox nu så jag kan lära mig.. jag är väldigt händig om jag får säga det själv, och även lättlärd, så det kommer nog att gå som på räls om/när jag får tag i något!
Helt riktigt.. ska ta och göra det!
Stort tack för svar!