vilka tillstånd ska sökas hos kommun och ev länsstyrelsen

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
[KAS]Björn

vilka tillstånd ska sökas hos kommun och ev länsstyrelsen

Inlägg av [KAS]Björn »

jo jag o mitt lag har möjlighet till mark att spela på privat mark så gott det går med privat mark, men vad jag inte fattar i mailet från kommunen

guotar hennes svar!
Bra att veta är att om en upplåtelse blir av, är det upp till er som utövare att kontrollera vilka tillstånd som måste sökas hos kommun och eventuellt länsstyrelsen
är det inte markägaren som bestämmer vad som sker på marken?
Helvetes! Den där är ju stenhård!

HellfireATM

Re: vilka tillstånd ska sökas hos kommun och ev länsstyrelse

Inlägg av HellfireATM »

Jo, det stämmer. Men ibland vill man kanske använda pyroteknik (rökgranater, spränggranater, mm) och då krävs olika tillstånd från kommun, brandmyndighet, länsstyrelsen, polisen, etc... Beror på helt enkelt vad evenemanget innehåller.

Är det bara du och dina polare som ska skjuta lite plast utan krångel så är det bara markägarens tillstånd ni behöver. Däremot kan jag rekommendera att ni ändå hör av er till LKC eller vakthavande befäl hos Polisen; då ev. samtal från nån rädd och förvirrad gammal tant snabbt och lätt kan klaras upp utan att patrullbilar behöver skickas till platsen.
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

tackar tackar denna mark är väldigt avskild från almänheten men dock är det bäst o göra som du säger
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

slå en pling till polisen och säg att ni kommer löpa runt i militärkläder och airsoftvapen och panga så inte någon människa åker förbi och tror ett inbördeskrig börjat :)
I reject your reality and substitute my own!

Skriv svar