Mad John skrev:Jag pratade precis med kommunen och det finns planer på att sätta stängsel runt om, men de är inte eniga i den frågan. Skulle de bli eniga och sätta ett stängsel, blir det max 5 meter utanför området (och då ingen skogsmark) samt isf tidigast nästa år. Jag sa då att de har två alternativ: riv skiten eller satsa på området fort som bara den...och han höll med mig men han har har ingen beslutanderätt. Så i morgon skall jag ringa högsta ansvarige för denna fråga.
Jag pratade också med några idag och dom tyckte också kommunen borde satsa på stället men dom hade ingen beslutanderätt. Den ansvarige Kenneth(?) eller vad han hette var borta för dagen. Ska också ringa till han imorgon. Jag fick i alla fall svar på att vi fortfarande får ha vårt spel där den 14:e Juli.
verkar ju som att alla stödpelare (järnbalkar osv) finns kvar så att bygga ett nytt enklare enplans hus verkar inte allt för jobbigt, eller har jag fel?
Eller så bygger man inte helt och hållet, utan bygger endast lite sporadiskt skydd och låt det vara som det är. Ungefär som övriga "skithögar" på området.
Jag har även sökt Lennart på Guttasjöns Övningsområde man han är åter måndag nästa vecka.
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I. GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!
Herrejösses vad synd. Har inte varit i bockaby men man har ju velat åka. Ni verkar ha ett guldställe
Det är väll i sånna här tider man säger att det är dags att mobilisera. Gör en lista med namnunderskrifter men människor som har spelat i Bockaby och som vill ha stället kvar. Ring lokaltidingsreportrar och ordna ett fint reportage. Visa vilka eldsjälar som verkligen finns. Vinn lite hjärtan. Då får kommunen det svårare att ta rivningsbeslut.
Jag hoppas det ordnar upp sig!
Ett tidningsreportage är faktiskt inte någon dum idé, då skulle man kunna snacka ihop sig med paintball-communityn också. Är inte speciellt insatt där, men med tanke på hur ofta det spelas på bocken så kan jag tänka mig att bevarandet av bocken är värt mycket för dem liksom för oss
Vi i Bogartpojkarna vill bara informera alla om branden på Bockaby inte kommer att påverka vårt spel den 14'e Juli. Det blir fortfarande av som planerat och vi kommer göra vårt bästa för att det ska bli lika roligt som förra gången. Vi har redan ett 40-tal anmälda och hoppas att det blir ännu fler. Ett ypperligt tillfälle att visa Borås kommun att vi fortfarande bryr oss om området och att det är värt att bevara. Kom dit och ha skoj!