Import av en Daytona gun ak74

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Postaldude

Import av en Daytona gun ak74

Inlägg av Postaldude »

Tjenare jag satt och funderade på en "daytona gun" ak och hittade på dom för inte så farliga priser.

Bössorna borde väl gå att få in då du kan fylla tanken med både luft/co2/"Gas"

Och frågar dom i tullen så är det väl bara säga det att jag kommer köra co2 vilket jag kommer göra eller vad tror ni ? .

http://www.airsoftextreme.com/store/ind ... k41is7uhr4

Plinker

Re: Import av en Daytona gun ak74

Inlägg av Plinker »

Tryckluft är väl "lagligare" än Co2 så varför bara inte säga det?

(dessutom är det väl bättre prestandamässigt så varför köra Co2 förstår jag inte..)
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

PerceptIon

Inlägg av PerceptIon »

Enda är att lufttanken som medföljer med största sannolikhet inte får användas i europa. Annars borde det bara vara att tuta och köra :)

Salami
СПЕЦНАЗ

Inlägg av Salami »

har för mig också att det räcker för tullen att man "KAN" köra den på gas så kan dom stoppa den :/

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Fast dem är gjorda för HPA/CO2. Finns ingen anledning i världen att man skulle köra greengas eller motsvarande. Står inte heller någonstans på hemsidan att man kan det så borde vara grönt att referera dit ifall det blir problem.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Lazt

Inlägg av Lazt »

Ja det ska inte vara ett problem, men allt är ju godtyckligt när man har med myndigheter att göra.
Däremot så är väl det där det gamla kittet där inte säkringen funkar och med 200bars flaska. inte helt optimalt mao, men därav priset antar jag.
bättre att köpa direkt ifrån Justin istället.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

simonhultgren

Inlägg av simonhultgren »

Hej,
Jag har också börjat titta på Daytona, men har inte hittat återförsäljare.
Vill ha ett blow back som drivs av extern lufttub, gärna m249. Var är bästa stället att handla Daytona prylar? Eller finns det något annat märke som är bättre?

Lazt

Inlägg av Lazt »

Det är nog begagnat som gäller, inte sett några 249 kit på länge, daytona har ju lagt ner.
polarstar kommer snart med 249kits igen, men de har ju noll blowback så inte lika roliga.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

simonhultgren

Inlägg av simonhultgren »

Attans. Finns det någon annan tillverkare som gör blow back system med extern lufttank? Behöver inte vara m249.
/Simon

Skriv svar