Skogön Night Fight [Markaryd] - Fredagkväll 8 Okt 2021 [INSTÄLLT]

Lokala spel och andra evenemang i södra Sverige.
Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Skogön Night Fight [Markaryd] - Fredagkväll 8 Okt 2021 [INSTÄLLT]

Inlägg av Thinker »

Jag kollar intresset för detta, men förvarnar att det är en mörk månlös natt, och även bildförstärkare kommer ha det jävligt utan IR ljus, speciellt om det blir moln. Men är ni inte rädda för lite mörker, har en vapenlampa eller bildförstärkare som dammar i ett skåp och vill ha en kul upplevelse några timmar en fredagkväll och är i närheten så kan detta vara för er. Planen är att spela fram till ca kl23-kl00 beroende på intresse och väder.

Varje respawn/safezone att vara markerade med det lagets färg, och det kommer finnas ett par ljusmarkörer med vitt ljus ute i terrängen för att ge orienteringspunkter. Dessa syns långt genom skog när löven fallit. Lagen är Blått, Grönt och Gult, och bara för någon bär det ljuset det betyder inte att de tillhör det laget. Rött för att skydda mörkersynen är lite båg så snöa inte in på det.

Tid: Fredag 8 Oktober 2021, Samling kl1900, var färdig för spel då!
Plats: Skogön, ca 7km väster om Markaryd, GPS: "56.4948, 13.5079" (Copy/paste koordinaterna mellan " " direkt i goggles sökfält)
Eniro.se -> Sök på "ågård, markaryd", detta är närmaste huset, fortsätt rakt fram förbi på lilla grusvägen och parkera/samling nedanför kraftverket. Kör mycket lugnt förbi husen (20mk/h). Vägen kan också vara dålig.
Kostnad: 20kr per person, jämna pengar rekommenderas starkt, eller swisha.
Regler: Max trim 1.7J (rekommenderar lägre trim, CQB trim är vanligt pga snårig lövig terräng).
Inga hicap, KSP har boxmag, ev undantag måste godkännas innan speldagen av mig, Thinker.
Röd blinkande lampa som Deathrag. Det finns billiga bakljus för cyklar på exempelvis Biltema för 33kr som fungerar väl.
Liten Vit ljus lampa rekommenderas för att kolla i packning och kunna gå i området säkert som på väg tillbaka till respawn. Den blinkande röda kan fungera, men man ser terräng dåligt i rött ljus. Det är lätt att snava och skada sig. OBS! Man lyser snett nedåt framför sig när man går utskjuten och använder något annat än sin rödblinkande lampa, och bara med en svagare ficklampa. Man sveper ALDRIG i terrängen när man är offgame, för återsken kan lysa upp andra och röda ljuset är illa nog för spelare som kan bli en profil mot någon utskjuten längre bort. Det samma gäller folk i respawn. Man sveper inte ljus utåt förrän man lämnat respawn och är ingame, och man får aldrig skjuta så folket i en respawn kan bli träffad.
Röda och IR lasrar är tillåtet, men bara lagliga med under 5mW effekt. Undvik också lysa folk i ansiktet med dem, för där finns ögon och bildförstärkare. Men snabbt tända, skjuta, släcka eller snabbt markera ett mål är okej. Får du en laser eller skarp ficklampa i din bildförstärkare så vinkla bort den lite.
Obs! För kraftiga vittljus lampor är inte tillåtet från spelare, håller er under 300lumen. En bra 100-150lumen räcker väl som vapenlampa, och för kraftigt dödar ditt eget mörkerseende mer än det är problem för bildförstärkare. Jag rekommendera alla att ha med sig en vapenlampa om ni kan.
Obs! Det behövs inte bildförstärkare för att deltaga. Ett par skickliga spelare med vapenlampor kan vara fasen så effektivt och otrevligt att möta.
Obs! Dåligt mobil täckning på området, och använder ni mobil för GPS så avslöjar ni er om ni inte tänker på att skärma av.
Generellt används inte medic, men har ni en vitt 'bandage' så kan ni ta det med er.

Indelning av spelare beror primärt på kamo på överkroppen och huvud. Så är ni flera som vill spela tillsammans kom i samma kamo.
Ni vill ha radio, men en med PMR räcker. Det är svårt att identifiera vän och fiende på dagen och extremt svårt en natt som detta. Ni vill kunna prata med egna för att berätta ni är på väg från ett visst håll mot en viss plats, eller vill ha hjälp vid en viss punkt. Vissa blir lite triggerhappy i mörker, och speciellt när spelare håller en domination punkt så skjuter de på alla som kommer i närheten för de chansar inte på vän eller fiende, och vill inte avslöja sig med ljud genom att ropa på en radio. Det sker strid mot skuggor och ibland ligger folk och strider mot en stubbe som är dålig på att ta träff.

Vi går en bit från bilarna, och kan flytta respawn mellan spel, så var mobila och försök bara ta med en liten ryggsäck ni dumpar i respawn för omladdning, mer vatten osv. Något enklare tilltugg är inte fel.

Typ av spel beror på antalet anmälda deltagare, men rätt troligt enklare domination (med blinkande punkt), samla in reflexer spel mm.
Anmälning senast: Onsdag 6 Okt kl2159.

---- Anmälda ----
1. Thinker
2.
3.
.
.

Uppdatering: Lasers farlighet för bildförstärkare är lite överdriven så länge effekten är låg. Lasern är alltid i lite rörelse på avstånd och på alla spelen jag varit på, har jag inte varit med om en permanent skada för en laser i bildröret. Generellt så blir det en tillfällig utmattning pga elektronbrist i just det området som 'läker' på en Gen2-3. Problemet är kraftiga laserstrålar som milspel i hög läge avsett för målmarkering på kilometer eller mer, därav begräsningen i effekt på spelet. Och ja, jag har en enkel lasereffektsmätare jag kommer testa alla lasrarna folk använder. En anledning till gröna lasers inte är tillåten är att de nästan alltid är DPSS lasrar som börjar som en kraftig 50-200mW IR laser på 808nm. Och det kan vara rätt mycket IR spill ut från dem om de är billga, för ett filter kostar tillverkaren 'onödiga' pengar.

Ärligt talat är största faran för bildförstärkare inte en laserstråle. Det är airsoft kulor på optik eller höljen, även om det också är ett mindre problem pga design och linsstorlek samt att det är glas och fiberplaster eller aluminium. Ersätta en skadad bildförstärkare lins kan kosta många tusenlappar, och vissa höljen gillar inte att få kulor på sig. Offringslins fungerar dålig pga de dämpar ljus, och minsta mikro repor gör bilden suddig om det är en ljuskälla från sidan. Absolut mest risk är det för ett värme sikte eller liknande pga det generellt är en typ av plastlinser för att vara värmetransparent, och de är inte så tåliga. Glas fungerar inte, och offringslinser kan inte heller användas.
Senast redigerad av 1 Thinker, redigerad totalt 0 gånger.
This space intentionally left blank

killet
Inlägg: 15
Blev medlem: sön maj 20, 2012 6:41 pm

Re: Skogön Night Fight [Markaryd] - Fredagkväll 8 Okt 2021

Inlägg av killet »

---- Anmälda ----
1. Thinker
2.Killet - STL
3. STL - 02
4. STL - 03
5. STL - 04
6. STL - 05
7.
8.
9.
10.

Dumburken
Inlägg: 4
Blev medlem: lör mar 18, 2017 4:52 pm

Re: Skogön Night Fight [Markaryd] - Fredagkväll 8 Okt 2021

Inlägg av Dumburken »

---- Anmälda ----
1. Thinker
2.Killet - STL
3. STL - 02
4. STL - 03
5. STL - 04
6. STL - 05
7. BD Anton
8. BD Jimmy
9. BD Robban
10. NS Erik
11. NS André
12. Stoffe

Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: Skogön Night Fight [Markaryd] - Fredagkväll 8 Okt 2021

Inlägg av Sanningsministeriet »

--- Anmälda ----
1. Thinker
2.Killet - STL
3. STL - 02
4. STL - 03
5. STL - 04
6. STL - 05
7. BD Anton
8. BD Jimmy
9. BD Robban
10. NS Erik
11. NS André
12. Stoffe
13. Lorenzo
14. Allawi
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Skogön Night Fight [Markaryd] - Fredagkväll 8 Okt 2021

Inlägg av Thinker »

Jag har dåliga nyheter. Spelet är inställt pga spelområdet inte är tillgängligt.

Spelområdet ligger nedanför ett kraftverk, och vägen in och parkeringen är sedan ett par dagar tillbaka en byggarbetsplats. De håller på att reparera kraftverkets dammvall. Nackdelen med skogön är att detta är enda vägen in till spelområdet. Detta fick jag reda på nu efter jobbet när jag åkte ut för att kolla på vattennivån eftersom det påverkar spel möjligheter (framför allt i mörker och när vattnet är kallt).

Jag har inget annat spelområde att tillgå i närheten, framför allt inte med så här kort tid.

Bild
https://bayfiles.com/Fcr0kfM4u2/Dscn8862s_jpg

Tillägg: Inte för jag är religiös, men är det någon som retat upp en Gud? Kollade just vädret. Bokstavligen tjocka moln och dimma. Jösses vad det hade blivit mörkt. Men lasrar hade synts som fasen och varit cool!
This space intentionally left blank

Skriv svar