I det har du rätt, att "skryta" med vad man varit frihetsberövad för är väl inte direkt rätt väg att gå. Jag vet inte vilka inlägg du refererar till då jag nog missat den grejen helt. Jag tror ju dock att det är som mycket annat, många är tuffa bakom tangentbordet. Statiskt sett så är sådana som den dömde väldigt osannolika i att återfalla i samma slags brottslighet, men dem är ju aldrig "friska" som människor. Låter som personen ifråga också skulle behöva terapi eller liknande då det låter som ett sådant postkods-gangster beteende där man hävdar sig och skaffar "respekt" genom sin brottshistorikkomandirbarsuk skrev: ↑fre jan 28, 2022 4:37 pm
hade Regnbågen från start varit ärlig med varför dem inte var välkomna så ja, då hade det nog inte varit ett problem inte ens för mig
men att man skyller på något annat som Transfobi mm när det inte är sant så är ju det en form av förtal (tänker att Twist lär gilla detta)
att säga att en arrangör är transfober och att arrangören skickat transfobiska meddelanden till en, när det ända dem sagt är att dem inte vill se en person på sina spel pga sin dom är väl en form av förtal?
sen tycker jag personligen att alla har rätt att neka folk på sin event oavsätt.
jag personligen skulle inte känna mig trygg men en sån människa på mina event
att ha styckmördat en annan männsika, en hund och dessutom använda sina dommar för att skrämma folk på nätet visar att man som männsika inte har förändrats.
jag är fine med att folk kan fucka upp och dem försöker sonna för sina brott, men personen ifråga använder sig fortfarande av sin dom som något coolt emblem "passa er jag satt inne för styckmord" då känns det inte som en person som ska vara runt människor
att spela airsoft är inte en rättighet, arrangörer måste inte låta alla delta utan dem får bjuda in och neka precis vilka dem vill
håller du inte med så kan du alltid klaga och starta säg en forums post om problemet, men ljug inte då och skyll på något annat, var ärlig och försök inte göra det till något politiskt utspel.

Nu förstår jag mer så ditt inlägg är mer logiskt nu. Tack.