HPA råd o tips?

elecord
Inlägg: 8
Blev medlem: ons okt 12, 2016 7:56 pm

HPA råd o tips?

Inlägg av elecord »

Tjenare! Nu är det så att jag har snart spelat airsoft i ett år. Sedan allra första början har jag kört med en Cyma 039.c o har alltid varit nöjd med den! Aldrig strulat eller något. Men som sagt, har nu snart spelat med den i ett år så det är klart att man blir lite sugen på något annat :D Som ni kanske ser i titeln så är jag sugen på en hpa bössa. Jag har absolut ingen erfarenhet av hpa så jag vänder mig till er för lite tips o råd. Min budget är ungefär 5-6000 kr o jag förväntar mig såklart inga nya/värsting grejor för dem pengarna. Har tittat väldigt mycket på Tippmann bössor då dem verkar väldigt nybörjar vänliga men har även hört lite dåligt om dem. Har även tänkt på att köpa en färdigbyggd hpa bössa. Så nu är frågan, vad tycker ni? Börja med Tippmann som "nybörjar hpa" eller köra på riktig hpa fråån början. Sedan undrar jag hur man underhåller en hpa bössa? Hur ofta behöver man byta packningar. Hur ofta måste man smörja osv osv! Tacksam för all hjälp!

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: HPA råd o tips?

Inlägg av Marcules »

Tippmann är helt klart annorlunda från de (flesta) andra hpa systemen, men inte så att det skulle vara en nackdel, de har bara olika styrkor och svagheter.

Personligen tar jag min Tippmann över vilket annat system som helst, då jag älskar ljudet, känslan och rekylen. Den enda riktigt stora nackdelen med Tippmann M4 är just att det är en M4:a, vilket inte är min favoritplattform.

Ur lådan kan precisionen vara allt mellan ok (som en AEG ur lådan) till kass. Men fördelen med Tippmann är att det är väldigt billigt att fixa då man enkelt bygger en egen TDC hop enhet för några kronors ebay handlande (och med några kronor menar jag verkligen några kronor, typ 50:-). Så det är skitbilligt att välja Tippmann framför andra hpa system, allt är billigare, lägre inköpspris, billigare regulator, billiga moddar.

Sen finns det andra fördelar som Tippmanns kundservice och garantier, vilka är ganska unika i airsoftvärlden, samt ett fantastiskt bra community i de internationella och svenska Tippmann-grupperna på Facebook.

Så jag tycker absolut du ska gå på Tippmann om du är intresserad av den, fantastiskt rolig bössa att spela med.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar