Tänkte hoppa in i HPA

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Tänkte hoppa in i HPA

Inlägg av Magne »

Wiring.jpg
@Zingmark: Suttit och spånat lite, på bilden syns kablaget till en smp gen 1 (duger för att beskriva)...för att få till triggern till AUG så går det inte att använda en triggerboard utan vi får nyttja triggern som sitter i vapnet. Är inte superhaj på just den triggern men eftersom det är en tvåstegs trigger borde det vara 1 switch som sluts i steg 1 (semi) - den ansluts med brun och svart (polaritet kvittar då det är en slutande krets). Eftersom vi saknar selector switch från triggerboard så får vi ansluta selector kabeln (röd) och jord (svart) på steg 2 från triggern....man får helt enkelt göra en split på jordkabeln. Solenoid kablaget är ett egen del i gen 2 kablagen så dom får vara orörda (gammal bild).

Så slutsatsen blir att semi fungerar som vanligt när du sluter kretsen i steg 1 på avtryckaren, när du trycker den i botten så sluter du även selectorkretsen som motsvarar att du ställer om eldväljaren till auto på tex en M4:a. Så triggern är fortfarande aktiverad men nu talar du om att du vill ha auto....ROF för bövelen.

Är jag tillräckligt flummig :lol:

@Quilles: Skicka PM så kan vi hjälpa till, eller ännu hellre droppa in på vår FB sida och PM:a så kan du få pris så du kan jämföra med andra butiker

Maximan
Inlägg: 8
Blev medlem: fre maj 25, 2012 3:11 pm

Re: Tänkte hoppa in i HPA

Inlägg av Maximan »

Rudy på Bingo Airsoft har gjort minst 3 AUG konverteringar

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Tänkte hoppa in i HPA

Inlägg av Magne »

Rudy har nog gjort det mesta med HPA :lol: Däremot ingen AUG med Wolverine, bara P* men vi har surrat igenom det jag beskrev ovan och Rudy skulle gjort på samma sätt...samma princip som gäller även för F2000 och P90. Det han har gjort när han konverterade var att han använde FE...det är inget jag rekommenderar någon som inte är ruggigt van att meka med dom att göra :)

Skriv svar