Vill ta sig in i HPA

Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: tor okt 31, 2013 8:54 pm

Vill ta sig in i HPA

Inlägg av Rookie »

Tjenare!
Som rubriken säger, det har börjat klia i fingrarna efter något nytt, spännande och som verkar vara jäkligt pålitligt! Så jag tänkte HPA, men eftersom jag är en total novis inom HPA så tänkte jag hör om ni med mer vana inom HPA har några speciella tips på vart man borde börja? Mitt lag spelar med m4.a så jag kommer börja där (vill senare ta mig till 249 och sr-25)

Håller på just nu och ska leta genom detta forum efter info men om nån har ett hett tips får ni gärna svara här :)

tackar på förhand// D-SÄK Sarge blivande HPA användare

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Vill ta sig in i HPA

Inlägg av Gwlyddyn »


jcastor
Inlägg: 49
Blev medlem: lör jul 14, 2012 8:39 am

Re: Vill ta sig in i HPA

Inlägg av jcastor »

Om du vill börja med hpa och inte vill ruinera dig fullkomligt skulle jag rekommendera tippmanns m4.
Den kör oreglerad luft vilket innebär att tank och lina inte behöver regulatorer, där sparar du in ganska mycket pengar.
En annan fördel är att den kommer monterad i en m4 redan från fabriken och att den har en riktigt fin blowback.
Du kan få en Tippmann med tank och lina, allt du behöver för runt 6000.

thefripp
Inlägg: 37
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:22 pm

Re: Vill ta sig in i HPA

Inlägg av thefripp »

Jag skulle inte rekommendera tippmanns. Vad jag har förstått det är hela bössan en udda sak, vilket gör uppgraderingar mycket svåra.

Ne, satsa på en Polarstar eller SMP båda tillverkarna har HPA Engines som kan flyttas över lite som man själv vill mellan olika gearboxar, Det enda man behöver är nozzlar till dem olika bösstyperna.
Men en sak du ska veta är att det är dyrt för att komma igång men sen blir det billigt för man slipper köpa en massa delar :P

Du behöver:
Fusion Engine (Hpa Gearboxen eller vad folk vill kalla den)
Paintball tank (rekomenderar 1,1L 300bar/4500psi. gärna 2 stycken för klara triggerglada söndagsspel)
Regulator (Ninja LPR eller Firebase)
Slang mellan regulator och bössan

Rekommenderar att du skaffar det här med för underlätta spelandet med HPA
Dykarflaska (som fillstation rek 10L 300bar/4500psi)
Fillstation (så du kan fylla din lilla flaska med den stora)
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det

Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )

Dempandanius
Inlägg: 8
Blev medlem: tor maj 29, 2014 6:53 pm

Re: Vill ta sig in i HPA

Inlägg av Dempandanius »

Instämmer med thefripp ovan.

Polarstar och firebase regulator är riktigt bra grejer!
Nu har du ju tur att jag råkar ha allt detta till försäljning just nu, dock med en vfc svar h kropp. Kan eventuellt tänka mig sälja hos kitet löst dock. Då ingår bla.

Polarstar v2 gen 3
1.2L safer tank med mina reg.
Firebase regulator med amped line 36"
10L dyktank 300 bar provtryckt till 2018.

Läs gärna min annons här, och det kam som sagt säljas utan vapnet för rätt summa.
viewtopic.php?f=251&t=34872

Skriv svar