importera komplett hpa..

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av Wiggen »

Beror på vart ifrån den ska beställas och vad du menar med komplett HPA.
Vapen kan ta tvärstopp i tullen om det tullas.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av Tamaz »

Luftdrivna effektbegränsade vapen är ju inga problem att importera. Det är ju bara gasbössor som fram tills årsskiftet varit struligt. Se till att använda en speditör som inte är posten bara, då de inte skickar vapen eller vapendelar, oavsett om det är effektbegränsade (airsoft) eller inte.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av Wiggen »

@Tamaz: Varit i kontakt med både Schenker och DHL om detta och de har gett mig svaret att de ej hanterar vapen, effektbegränsade eller icke.

OT: Kan tillägga att när det handlar om AS-bössor inrikes så är det inget Postnord stoppar. Däremot så kan man inte få ut någon ersättning om det kommer bort/förstörs då man brutit mot avtalet (eller ja, avsändaren har brutit mot avtalet).
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av FabianP »

vart lite nojig o brors vägnar. bössan anlände från staterna i måndags kväll. stopp/tullbehandling sedan dess.
Lunar
LosPrimosLocos

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av Tamaz »

Är det Posten finns det risk att de skickar tillbaka prylarna då det står i deras Policy att de inte fraktar det. Vet inte om samma gäller nu med Postnord. Det är avsändarens ansvar att kolla upp att hela speditörkedjan är ok med det typ av gods som skickas.

Ring och be att få prata med den som vet. Kan vara så att de bara vill ha kvitto på köpet för att veta vilket belopp de ska räkna tull och moms på.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

firehawk
Inlägg: 11
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:44 pm

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av firehawk »

Tänk på att om du beställer tank/flaska (från USA) så får du inte fylla den i sverige. Skulle fylla min för första gången men fick nej.
I staterna har de DOT märking och i EU har de Pi märkning. En DOT flaska får du inte heller provtrycka i EU.

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av Packe »

Man får fylla och använda DOT tuber i Sverige, dock är det inte alla butiker som gör det, till min kännedom är det endast hypersports i Farsta och paintball banan i Gävle (minns ej namnet just nu). Man får dock inte hydrotesta dem.

Men för att slippa strulet är det lättast att köpa i Sverige. Regulatorn kan du köpa i USA dock. :)
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av FabianP »

Först i främst har allt löst sig. Tullen behövde ett papper underskrivet. Fylla flaskor kan man göra även i dykbutiker. tex den på kungsgatan/kungsholmen. Man måste dock själv ha en konvertering från deras gänga till formatet på flaskan.
Lunar
LosPrimosLocos

Iprenen
Inlägg: 39
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:33 pm

Re: importera komplett hpa..

Inlägg av Iprenen »

Packe skrev:Man får fylla och använda DOT tuber i Sverige, dock är det inte alla butiker som gör det, till min kännedom är det endast hypersports i Farsta och paintball banan i Gävle (minns ej namnet just nu). Man får dock inte hydrotesta dem.

Men för att slippa strulet är det lättast att köpa i Sverige. Regulatorn kan du köpa i USA dock. :)
Sure kan man göra så men smäller det finns det ingen försäkring alls som täcker det. Varken butiksförsäkringen eller hemförsäkring, olycksosv.
Mina Affärsredovisningar
WE 416 GBBR
KWA Sig Sauer P226 X-Five
Snigel nörd

Skriv svar