Wolverine SMP - Info-tråd

Rizzla
Inlägg: 16
Blev medlem: ons nov 27, 2013 9:17 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Rizzla »

Tjaba! Jag har en fråga.
Helt grön när det kommer till hpa och har just köpt en smp
Verkar fungera ok men jag lägger märke till ett svagt susande från regulatorn samt själva smp,n efter varje skott
(Btw, firebase )
Frågan är sålunda om dessa ljud är helt enligt funktionen
Eller är det nått som inte är tätt, fungerar som det ska ?
OP

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Fubar »

Har en stilla undran...
Idag har jag en smp i min M4.
Fick höra att Cyma MP5 också är V2 gearbox.
Så om jag köper en MP5a och en ny nozzle som passar till den...

Kan jag då ta ut hela min gearbox från M4an och sätta in den i en MP5a, eller måste jag ta ut smp från min gearbox och sätta in den i MP5ans gearbox?
Kan jag med andra ord, kasta/sälja MP5an gearbox..?
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av BlackGoat »

Fubar: Du måste fortfarande ha selectorplate etc som är specifikt för MP5an om du ska köra SMP. Plockar du dom delarna å byter på boxen när du byter bössa så kan du kasta den andra gearboxen ja.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

jonnypower
Inlägg: 25
Blev medlem: lör dec 29, 2012 1:01 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av jonnypower »

Fråga:

Ska köra hydran i min g&g m14 ebr long, vad skall man ha för pipa? Va sugen på orga men blev lite orolig iom att man inte kan ställa tillräckligt hög psi för att få ut tillräckligt hög m/s

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Genocide »

Inte psi som avgör. Det är din dwell som avgör.
Dvs hur länge nozzeln släpper på luft.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

jonnypower
Inlägg: 25
Blev medlem: lör dec 29, 2012 1:01 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av jonnypower »

Sant, men om jag förstod rätt med polarstar versus smp så kan man inte reglera hur mycket luft som nozzeln släpper ut? eller har jag tok fel och bör köra orga :)?

cheers !

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Magne »

Det är helt rätt att nozzeln är konstant, men dwellen reglerar tiden som luft släpps igenom smp:n så du kan optimera för piplängd (i ditt fall 510 mm om jag minns rätt) sedan för m/s så reglerar du rätt och slätt med uttrycket från din regulator. Tycker inte du behöver vara rädd för widebore...men det beror ju lite på vad du strävar efter i m/s med.

jonnypower
Inlägg: 25
Blev medlem: lör dec 29, 2012 1:01 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av jonnypower »

Kommer nog försöka hålla mig på auto B som semi sniper, forskar runt lite om olika pipor, orga verkar vara bäst men ack så dyra kontra promme, och vill igentligen ha i rostfritt då det känns mer robust

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Magne »

Då törs jag nog lova att du klarar dig med widebore pipa, finns fördelar med båda Prometheus och Orga...personligen blir min nästa pipa en Delta 6.20 från Prometheus. Har kört med Orga och vill testa lite annat, gillar P's tanke om centrering vid hoppen och det faktum att dom förstorat fönstret vid gummit...vet inte hur många pipor jag slipat upp det på för att klara alla gummin, speciellt på GBBR för att fungera 100 % med bla Maple Leaf

jonnypower
Inlägg: 25
Blev medlem: lör dec 29, 2012 1:01 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av jonnypower »

bah, kollar runt och vissa rekommenderar delta strike med hpa, kör på det säkra kortet och beställer en 500mm orga då dom inte har pipan med längden 509mm.
Bör inte göra så stor skillnad :)

Skriv svar