Wolverine SMP - Info-tråd

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Fubar »

Har en fråga:
Sitter med en 2L tank( med Ninja regulator) som väger lite för mycket för min smak och funderar på att köpa en ny.
Har en paintballbutik i närheten.
Kan jag strosa in där och köpa vilken tank som helst?
Fick höra att de kör med 200 bars tankar och vi med 300?
Har de samma gängning i sina markörer som vi har?
Kanske märks att jag är ny inom hpa... ;)
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Magne »

Låter lite märkligt i mina öron, visst kör en del med 200 bar (3000 psi) men nog skulle jag vilja påstå att 300 bar (4500 psi) är det område det finns mest flaskor och det som växer kraftigast. Säljer själv och vi kör budget varianter i aluminium (Ninja) för 200 bar och lite roligare komposit flaskor från SAFER för 300 bar. Vi använder Ninja regulatorer på våra flaskor....samma som till paintball så jag ser inget problem där. Vad har du för regulator till vapnet ?
Har hållit på rätt länge med hpa, därför jag inte kan svara på en enkel fråga med en mening ;) Såg att jag var på väg att svara på fel sak och orkade inte börja om...så håll tillgodo med all extra text :D

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Fubar »

Jag kör också med Ninja.
Tänkte kolla ifall nån paintball nisse ville byta eller nåt med min flaska.
Därav min fråga ang 200 bar och ifall de har samma gängning. Isf kan jag ta en 'paintball tank' och sätta på min Ninja reg på den?
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Magne »

Vill nog påstå att det mesta är "paintball tankar", även dom vi använder så det ska nog vara riskfritt att byta :)

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Fubar »

Bockar och bugar för svaren!
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

jonnypower
Inlägg: 25
Blev medlem: lör dec 29, 2012 1:01 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av jonnypower »

Hallå där !

Nyss installerat en hydra i en d-boys m16, samt madbull hop up och orga 6.23 pipa.
Har problem med att kulorna efter ~20m sticker åt höger, väldigt mycket åt höger

Har provat med en annan upper och en annan ytterpipa med samma resultat, samt annan pipa och hop up.
Blev lite bättre med en prowin hop up, men att kulorna drar åt höger är detsamma.
Är också riktigt hög spridning på kulorna.

Så tänkte höra om några av er haft liknande problem med era hydras eller smp:s ?
Sitter nozzlen snett eller liknande? (har tittat, men ser rakt och fint ut)
Har även oregelbunden m/s på ca 5m/s

Kör med redline regulator och ninja regulator

Värt att notera är att bössan, innan hpa installationen, gick mycket bättre.

tacksam för all hjälp jag kan få !

mvh

Jonny K

L Eriksson
Inlägg: 10
Blev medlem: fre jun 05, 2015 4:33 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av L Eriksson »

Testa vinkla bössan åt det andra hållet när du skjuter och se om den år rakt då, gör den det är det bara att vrida pipan ( ta tag längst fram och vrid försiktigt )
Funkar för mig.

jonnypower
Inlägg: 25
Blev medlem: lör dec 29, 2012 1:01 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av jonnypower »

Hej !

Har provat detta, blir lite bättre men inte så bra som det borde vara, sticker fortfarande höger :/

mickeey88
Inlägg: 4
Blev medlem: mån aug 26, 2013 7:04 pm

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av mickeey88 »

Hej har en Magpul pts masada som jag har en smp i. Ida när jag skulle ut och spela så kopplade jag ihop tanken regulatorn slang och vapnet. då skött den ett skott. efter det så trycker den ut all luft hela tiden. typ som att valven är öppen hela tiden. Funderar på om det kan vara som så att microswitchen som har gått sönder i när valven var öppen. eller är det någon som har en ide vad det är annars ?

Jokk
Inlägg: 32
Blev medlem: sön maj 27, 2012 6:14 am

Re: Wolverine SMP - Info-tråd

Inlägg av Jokk »

Som fubar skriver. Hade exakt samma sak på min masada med smp :P hade fått in nått litet skräp som höll systemet öppet.

Skriv svar