Daytona - Info-tråd

Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Daytona - Info-tråd

Inlägg av Droopfy »

Skapar en separat tråd för denna lösning.

Hemsida: http://www.tnkguns.com/Airsoft.html

Facebook: https://www.facebook.com/groups/310299315747228/

Produktlänk:

Videos:

Andra trådar på ASS:

Trådar på andra forum:


Fyll gärna på med relevant info. Lämpliga länkar, egna åsikter/erfarenheter, produkttester/jämförelser etc.


Detta första inlägg kan ändras enligt era önskemål.





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Detta är ett försök att skapa en samlingstråd För Daytona-Boxar.

Ni som sitter på info kring dessa får gärna posta i tråden så ska jag försöka sammanställa i detta första inlägg. Därmed kan detta inlägg komma att förändras och förhoppningsvis utvecklas framöver

Min första fråga är: Vilket hopupgummi använder daytona till M249. (och varför använder man inte orginalet=?)

Ös på med info och länkar!

//Droopfy
Senast redigerad av 1 Droopfy, redigerad totalt 0 gånger.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Daytona Info-tråd

Inlägg av FaniSkogen »

Droopfy skrev:Tack för tipsen killar. Ska lusläsa på FB

Hur ligger det till med Regulatorer osv?
Är det DG´s egna som gäller eller kan man med någon fördel använda andra komponenter?
Planen är att använda en dykartub.

Hemsidan har jag vetat om sedan en tid. Sett att M249-boxen varit "out of stock" väldigt länge. Hur kan detta komma sig. har dom helt slutat tillverkas?
De brukar tillverka de olika kiten i omgångar. Så det är inte ovanligt att de är slut i lager under längre tider. Sen så får man vara med lite och hoppa på kiten när de väl kommer i lager. Tony brukar skriva ut i förväg att de är påväg i facebookgruppen.

Iprenen
Inlägg: 39
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:33 pm

Re: Daytona Info-tråd

Inlägg av Iprenen »

Okej, just nu har en hel del roliga saker kommit upp!

1. Flera användare av DG systemet har börjat modda så man kan använda vanliga AEG gummin. Detta genom en distans. Det funkar men man får inte ett tillräckligt airseal så man förlorar prestanda istället.

2. Många utav kitten tillverkas nu i aluminium. Detta ger en stor ökning i ROF då det är mindre vikt som ska förflyttas.

3. Av någon anledning har Tony varit enormt dålig på att skapa bra manualer för kitet utan man får trixa sig fram för att få ihop det.
Senast igår så satt jag och trixade ihop Scar kitet och kollade så allt fungerade. Total installationstid låg på ca. 4 timmar, 3 för uppern, att få allt att sitta och glida bra samt ca. 1 timme bara för att inse vad man behövde ta för delar för triggerboxen från den gamla i GBBR utförande.

Ang. manöverhandtag på M249 kitet: Om du inte har den generationen som får det med kan du ta och fästa en metallbit ovanpå bolten. (De två översta skruvarna) och sedan böja till den så att den tar i manöver handtaget. Du har en gettomod men den funkar så att säga.
Mina Affärsredovisningar
WE 416 GBBR
KWA Sig Sauer P226 X-Five
Snigel nörd

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Daytona Info-tråd

Inlägg av Lazt »

I veckan hade jag möte med justin här i hong kong som gör daytonabössorna och fick klämma på den kommande uzi-varianten, väldigt cool bössa med cncsvarvat beslag. jag försöker få till ett mg42kit då det finns bra kinavarianter ute nu. får se hur det går men det vore ju trevligt till nästa säsong, kanske med alubolt så man får upp rof till tyska specar.

vi ska väl försöka få till lite lokal support på dessa bössor/reservdelar men tiden finns inte riktigt så jag får återkomma.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Daytona - Info-tråd

Inlägg av Nielsen »

Vilka märken av bio-kulor rullar ni med? Har testat lite olika och nu sist var det green devil men kändes som dom klövs lättare än 101 INC som jag kom över av en slump. Tydligen ska Laser-DOT rekommenderas men tror enda webbshoppen som säljer i Sverige har stängt igen dörrarna, var nöjd med dom kulorna när jag körde AEG i bössan så skulle gärna vilja testa dom i DG systemet igen.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Iprenen
Inlägg: 39
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:33 pm

Re: Daytona - Info-tråd

Inlägg av Iprenen »

FUN FACT!

Sverige har fått en återförsäljare av Daytonas! Finns nu på Skeppartorp Airsoft för den som är intresserad! :)
Mina Affärsredovisningar
WE 416 GBBR
KWA Sig Sauer P226 X-Five
Snigel nörd

Skriv svar