Som thefripp sa:
GE FAN I ATT HA SMÖRJMEDEL I REGULATORER, TANKAR ELLER SLANGAR!
Smörjmedel hör inte hemma där. Det är inte CO2 eller Green gas vi håller på med utan HPA. Det är inga som helst rörliga delar i HPA systemet undataget gearboxen. Finns inga oringar i tank, regulator eller koppling som torkar ut av luften så ge fan i att ha i skit som inte ska vara där.
SAFETY FIRST. En upplysning/påminnelse till alla med HPA!
Re: SAFETY FIRST. En upplysning/påminnelse till alla med HPA
@Tamaz: precis som du skriver så finns det fett i andrastegsregulatorer , Dock så vill jag ändå påstå att man ska inte smörja hur som helst. många flaskreglatorer lämnar ut ett tryck mellan 500psi-1100psi.
500psi (34bar) är tillräckligt högt tryck för skapa den värmen som behövs för antända olja som man har valt att smörja upp en o-ring med. Så risken för allvarliga skador finns fortfarande kvar trots trycket är mycket mindre.
Ska man ge sig på att smörja en andrastegsregulatorer så följ tillverkarens anvisningar och det smörjmedel dem rekommenderar inget annat
500psi (34bar) är tillräckligt högt tryck för skapa den värmen som behövs för antända olja som man har valt att smörja upp en o-ring med. Så risken för allvarliga skador finns fortfarande kvar trots trycket är mycket mindre.
Ska man ge sig på att smörja en andrastegsregulatorer så följ tillverkarens anvisningar och det smörjmedel dem rekommenderar inget annat
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det
Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )
För Jag Kommer Inte Vara Det
Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )