Mancraft PDiK
Mancraft PDiK
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Någon som testat nya modellen? (inte den äldre orangea).
Är sugen på att bygga mig en DMR HPA med denna som motor, har koll på för och nackdelar med Mancraft (som är helt mekanisk) i förhållande till exempelvis P*, men min stora fråga är om någon vet om nya PDiK passar exempelvis HK417 eller om det fortfarande endast är till M4.
Är sugen på att bygga mig en DMR HPA med denna som motor, har koll på för och nackdelar med Mancraft (som är helt mekanisk) i förhållande till exempelvis P*, men min stora fråga är om någon vet om nya PDiK passar exempelvis HK417 eller om det fortfarande endast är till M4.
Re: Mancraft PDiK
Håller på och testar en just nu, inte kollat kompabilitet med 417 däremot. Däremot är det kortare färdväg på avtrycket än gamla och jag upplever att trigger responsen är på en betydligt bättre nivå. Inga uppenbara nackdelar om man accepterat att justeringsmöjligheterna är lika med noll förutom fps, kraftfull bruksmotor som jag tror kommer att ge dig väldigt lite bekymmer. Men man får passa sig för det går att få den här rackaren att gå hårt som en stenslunga. Tabellen som Mancraft gjort (nedan) verkar stämma rätt bra med våra mätningar:
Examples of the velocity (barrel length of 550mm, ball 0.2g):
8 bar - 150m / s (492fps)
10bar - 165m / s (541fps)
12bar - 182m / s (597fps)
16bar - 203m / s (666fps)
18bar - 213m / s (699fps)
Examples of the velocity (barrel length of 550mm, ball 0.2g):
8 bar - 150m / s (492fps)
10bar - 165m / s (541fps)
12bar - 182m / s (597fps)
16bar - 203m / s (666fps)
18bar - 213m / s (699fps)
Magne: Du har inte möjlighet att lägga upp en liten filmsnutt på avtrycket? Verkar inte finnas något alls på den nya varianten.
Gwlyddyn: Är ute på äventyr i helgen, men ska försöka få till en snutt så fort som möjligt.
Blir helt enkelt till att köpa, testa och hoppas på det bästa [emoji28]
Mancraft är inte enbart för M4......
Alla som har en standard V2, V2.5 eller V3 gearbox kan använda en Mancraft PDiKS.
Det är väldigt enkelt att byta trigger och nozzle i dem
Har min i en G3 som jag kan få upp i 5J (724 fps) med deras egen regulator
Och håller på och bygger en vsr-10 med SDiK
Alla som har en standard V2, V2.5 eller V3 gearbox kan använda en Mancraft PDiKS.
Det är väldigt enkelt att byta trigger och nozzle i dem
Har min i en G3 som jag kan få upp i 5J (724 fps) med deras egen regulator
Och håller på och bygger en vsr-10 med SDiK
Magne
Är detta något ni tittar på att ta hem?
Är detta något ni tittar på att ta hem?
Varför inte bara beställa från Mancraft själv?
@lubbe: Mancraft la ner hela wholesale/retailer delen så det blev mer eller mindre omöjligt för oss att sälja...priserna blev riktigt usla via oss. Nu är dörren på glänt igen, så det är inte omöjligt att det dyker upp en ny artikelgrupp på vår hemsida inom några månader. 

Gwlyddyn
Absolut kan jag göra det. Det var bara en stilla undran. Är enbart inne på läs-stadiet av hpa än så länge men den dagen det blir dags så gynnar jag gärna en svensk åf.
Magne
Jag får hålla utkik, lutar åt hpa framåt våren/sommaren och det är ju aldrig fel med fler valmöjligheter
Absolut kan jag göra det. Det var bara en stilla undran. Är enbart inne på läs-stadiet av hpa än så länge men den dagen det blir dags så gynnar jag gärna en svensk åf.
Magne
Jag får hålla utkik, lutar åt hpa framåt våren/sommaren och det är ju aldrig fel med fler valmöjligheter