Är helt ny på P* och har inte hunnit testa så mycket i fält.
Målet är att tuna in systemet så jag får ut så många bul som möjligt innan luften tar slut.
Setup:
CA M249
400mm Precpipa, okänt märke.
Guarders svarta gummi
Jag började med att borra upp en standardnozzle till 4mm och försökt redneck-modda original-poppeten för att strypa den en aning (Motsvarande den röda från Amped)
Nozzlen borrade jag helt enkelt upp innerdiametern på i två steg med skruvdragare. Först med 3mm borr och sedan med slutgiltiga 4mm. Vågade mig inte på 5mm då det skulle ta en hel del gods i hela nozzlens längd. Risken att förstöra nozzlen i ett försök att göra detta på frihand med skruvdragare kändes överhängande så jag stannade på 4mm till att börja med.
Poppet-valven plockade jag ut och skruvade upp, sen klippte jag små bitar i lagom längd av ett sånt plaströr som följer med silikonsprayflaskor och pillade in i poppeten för att begränsa luftflödet. Superghetto men det har inte påverkat prestandan negativt.

Just nu kör jag på 70 PSI och den chronar runt 107ms med 0,28. Ska lägga upp fulla FCU-settings och lite fler bilder när jag kommer hem.
Närmast att göra är fixa kontakt som passar ECU'ns AUX-Output och koppla på en Mosfet för att driva boxmagasinet, idag har jag tejpat fast preasure-knappen på triggern. Fungerar fint så länge den sitter kvar där men är inte en optimal lösning.