VSAF på Sci-Fi Mässan Göteborg 2016

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Användarvisningsbild
Borka
Inlägg: 53
Blev medlem: fre maj 25, 2012 2:34 pm
Aktiv sedan: 2010
Ort: Göteborg

VSAF på Sci-Fi Mässan Göteborg 2016

Inlägg av Borka »


Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Re: VSAF på Sci-Fi Mässan Göteborg 2016

Inlägg av Droopfy »

Najs.
Hur var responsen från folk?
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Användarvisningsbild
Borka
Inlägg: 53
Blev medlem: fre maj 25, 2012 2:34 pm
Aktiv sedan: 2010
Ort: Göteborg

Re: VSAF på Sci-Fi Mässan Göteborg 2016

Inlägg av Borka »

Droopfy skrev:Najs.
Hur var responsen från folk?
Det var många nyfikna i alla åldrar. Responsen var positiv och bara över natten efter första dagen av två hade över tio personer registrerat sig på föreningens forum. Några man träffade blev så upphetsade att man med stor säkerhet kan våga påstå att man kommer se dem ute i skogen inom kort.

Sedan var det ju många unga vid båset som mest hela tiden också, i och med att det trots allt är en ganska liten mässa som många familjer besöker där vi kanske såg coolast ut (utöver killarna som gick runt i Space Marine-dräkter). Men vi är ju såklart tydliga med att markera åldersgränsen.

Så responsen var positiv. Jag upplevde inte heller att det fanns någon oro eller olust bland folk för att vi gick runt med bössorna på mässan. Det är ju förstås något av ett inbyggt element i mässan att folk klär ut sig, men kanske mer sällan i stridsmundering och med livlika bössor.

kattovisch
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jun 29, 2014 12:06 pm

Re: VSAF på Sci-Fi Mässan Göteborg 2016

Inlägg av kattovisch »

Det enda jag sett som varit negativt var ifrån en individ som skrev på SciFi Worlds facebook evenemang om hur något som handlar om rena krigslekar och kopierar dagsaktuella konflikter kan stå på en mässa med barn. Men jag gav mig inte in i diskussionen. Annars är det som Borka säger. Högt tryck, mycket folk och många väldigt intressanta.
Var även en del folk ifrån alla möjliga delar av Sverige som vi försökte dirigera till dom rätta hörnen av Sverige. Även ifall vi stod i VSAF's regi i första hand så vill man få folk att pröva på hobbyn oavsett.
VSAF - Sci Fi Mässan 2015 och 2016
M4 Tippmann - Glock 17
Mina affärsredovisningar

Skriv svar