Bockaby ( when the war begins )

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Widen

Bockaby ( when the war begins )

Inlägg av Widen »

Tänkte lägga upp denna ifrån senaste bockaby, Första filmen ja någonsin gjort och inte den "bästa" editing man kan tänka sig..

http://www.youtube.com/watch?v=zYaNXfvQy0c

MiqaFox

Re: Bockaby ( when the war begins )

Inlägg av MiqaFox »

Såg kul ut. En fråga och lite feedback.

Fråga: Vad är det för kamera?

Feedback: Tona ner musiken. Vissa tycker inte om musik alls i AS-videos, jag har däremot inget emot det. MEN om man inte hör något så är filmen ganska intetsägande. Tona ned det så att man hör vad som sägs och när det skjuts. Just nu kändes det som att inget hände på 17 min. Man ser nästan aldrig vad som skjuts på så länge avstånden inte är väldigt korta, ljust därför är ljudet väldigt viktigt. En till sak, tiden. Nu såg jag hela klippet för att jag inte hade något vettigt för mig, men smärtgränsen går nog vid 5 min om det inte skulle vara väldigt intressant material.

Nice första video annars, alltid kul att se från spel.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Widen

Inlägg av Widen »

jag använde en countor +2 ( med gps) för avanserad för mig nästan =)

Tack tack .. jo efter några timmars editing i sonyvegas 12 pro så kom jag på att den var 17 min.. då orkade inte jag göra om allt igen .. ( mitt mål var mellan 5-10 min )

Tanken var också att ljudet skulle vart högre på det som hände men efter som att jag använde mig av "tät" kåpa som jag använde för att skydda kameran mot BB's så blev ljudet inte å bra som utan den .

Tack för Feedback , Nästa video skall jag lägga mer tid och energi på =) och kör utan den kåpan, fick höra efter "spelet" att dom tål väldigt mycket styck dom kamerorna.

Men vågade inte köra utan första gången då kameran var ny och kostade 4babbar =)

AbaCrombiE

Inlägg av AbaCrombiE »

Jag brukar välja låt först, och klippa efter den. Då har jag dels en tidsram och dels kan man synka vissa händelser i videon med musiken.

Skriv svar