Stråssa 2012-07-08
Re: Stråssa 2012-07-08
Även för fordon så kan man glömma det här området nu.
Det var tillräckligt svårt som det var innan att ta sig runt bland husen utan att bli utslagen.
Nu är det totalt omöjligt, även om det nu skulle gått att köra in med bil.
För speedball är det säkert underbart.
Det var tillräckligt svårt som det var innan att ta sig runt bland husen utan att bli utslagen.
Nu är det totalt omöjligt, även om det nu skulle gått att köra in med bil.
För speedball är det säkert underbart.
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft
Lasse Kongo Airsoft
Jag har spelat i Stråssa en gång på Bloody Sunday och jag blev totalt frälst av området. Så även jag tycker att det ser lite tråkigt ut som det ser ut nu. Dock så ser det faktiskt inte ut som hela området är rubbat.Iaf vad jag kan se på bilderna och kartan.
Nu vet jag inte vilka som exakt bestämmer men skulle det inte gå att bygga om en del så det passar alla? Det borde väll gå att mötas på mitten.
Nu vet jag inte vilka som exakt bestämmer men skulle det inte gå att bygga om en del så det passar alla? Det borde väll gå att mötas på mitten.
-
det här ä va ja tycker om men låt mig bara säga, ja respekterar dom som tycker om speed-ball typ airsoft med.TAC Ordinator skrev: ...
[D-Cycle Admin Edit: Citera inte en massa bilder i onödan, tack. Det räcker gott med en hänvisning till postarens nickname som man refererar till]

tycker både speedball och realistisk struktur har sin charm, däremot är de äldre bilder hästlängder mer tilltalande!
CTR EP3 Championship White, nuff said
Tog en stund att se det, men det verkar som att det mesta är uppbyggt med vanlig pall, och diverse löst virke. Jag förmodar att det är specifikt för ett event, och inte tänkt att vara permanent? Ser ju coolt men bräckligt ut.
Men det är väl knappast sant? Området är ju, om inte annat, en väldigt häftig backdrop. Det hittar man inte vart som helst.PFT Kether skrev:Det tredje är att en sådanhär bana hade man kunnat bygga varsomhelst i Sverige, på någon öde parkering eller liknande. Man hade inte behövt eliminera ett utmärkt milsimområde.
Lika mycket var det en väldigt häftig backdrop och ett naturligt, realistiskt område innan man kräkets upp 50 kubik pall och byggplast...
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
http://www.airsoft-adventures.se
-
Ni som spelat storspel på stråssa vet att det är en mycket liten del som är byggd av lastpall ala speedball, som förövrigt bygdes inför paintballspelet KB14 Wasteland.
Resten av det gamla gruvområdet är massivt och praktiskt taget orört.
Inne i det stora huset, sinterverket, är det uppstädat såpass att man inte klafsar runt i högar av fågelskit och lera på golvet och uppsäkrat med räcken men inget nytt uppbyggt.
Jag spelar gärna på stråssa, söndagsspel som storspel.
Resten av det gamla gruvområdet är massivt och praktiskt taget orört.
Inne i det stora huset, sinterverket, är det uppstädat såpass att man inte klafsar runt i högar av fågelskit och lera på golvet och uppsäkrat med räcken men inget nytt uppbyggt.
Jag spelar gärna på stråssa, söndagsspel som storspel.
Duke_of_Swe
Team leader: Zero Nine Raiders
Team leader: Zero Nine Raiders
Nog finns det räddning för området fortfarande, speciellt om man väljer att utnyttja den unika miljön i ytterkant!
Det mest positiva är nog att man slipper alla låtsas soldater :p
Det mest positiva är nog att man slipper alla låtsas soldater :p
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft
Lasse Kongo Airsoft
Ett fint område för milsim och lajv förstört. Paintballfläckarna kunde man leva med, men det här gör att Stråssa är slut som område för min del. Att "inte låtsas om" den där skräphögen är inte ett alternativ för mig om jag ska ha någon slags inlevelse
En by av plåtskjul hade passat lika bra för speedball som detta, men hade inte liknat skit för milsim.
Tråkigt.
Tråkigt.

"If Fallujah isn't hell, it's in the same zip code."
Section 8
Section 8