Zero Dark Thirty

Bilder och filmer från verkliga förlagor.
Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Schultz »

Det är GPNVGs, ger riktigt bra synfält som jag förstår det, men snordyrt.
Har ett batteripack som motvikt på hjälmen så ska nog inte vara allt för illa, men vem vet.

http://soldiersystems.net/2011/10/13/gpnvg18/

EDIT: pucktvåa :(
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Jesus »

Är överlag nöjd med intrycket filmen gav, inte lika många "facepalm-moments" som i Hurt locker, tycker dock tempot i filmen stundtals var väldigt dåligt, och det hade inte skadat med mer kronologiangivelser/mer intensiv uppbyggnad fram till det självklara klimaxet...
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Nitisk »

Någon som vet på ett ungefär hur mycket GPNVG-18 kan kosta? Bara för skojs skull/man kan ju drömma... :oops:

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Jesus »

Lär vara hutlöst dyrt att få tag på i EU, och att köpa från US är nog billigare, men pga ITAR kommer man inte få dem skickade... Blir väl att drömma vidare ;)
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Lazt »

Senast läste jag att de går på 65k USD, säkert billigare nu men det är väldigt dyrt hur man än vrider och vänder på det.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Le Gradovic »

Har för mig att de går att köpa loss från TNVC för 40 000 USD om man är bosatt i USA.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Jesus »

Billigt och bra med andra ord, undrar vad en njure säljs för i dagsläget? ;)
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Supernaut »

Har inte sett filmen men lästa denna informativa artikel, mycket intressant läsning för oss som är intresserade av underrättelsearbete:
http://www.psmag.com/legal-affairs/how- ... -in-51659/

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Kalle »

Har haft det goda nöjet att se filmen.
Helt ok. Kanske inget man bokar biobiljetter och sitter med svettiga nävar i en veckan innan det är dags att se, utan snarare att man väntar tills den kommer på DVD och hyr för 25kr på ICA.

Filmens svaghet i mina ögon är själva grundkonceptet att försöka trycka in en så massiv operation (som tog typ 10 år i verkligheten) till en film på dryga två timmar och fortfarande låta tittaren behålla sitt förstånd. Det förstår man mycket väl om man tex läser artikeln som Supernaut länkar till här ovanför.
Det är en djup grop som kräver ordentliga resurser för att komma över, vilket denna film tyvärr inte riktigt lyckas med. Men det kunde man kanske gissa sig till redan innan. Det hade förmodligen, rent filmmässigt, blivit en sämre produktion som varit helt omöjlig att följa om den hade varit mer realistisk.

Tar man den för vad det är, en film från hollywood, så är det ändå inte ett dåligt sätt att tillbringa en kväll. några öl, en skål popcorn och ett par utsträckta ben så mår man gott till denna rulle.
Ett extra plus är att Fares Fares gör en ganska hyfsad biroll, och ser badass ut! Kul att se honom i en hollywoodproduktion.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Vandalen
Inlägg: 70
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:16 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Vandalen »

Lite OT kanske men finns det någon bra film om tora bora?
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.

Skriv svar