Special forces

Bilder och filmer från verkliga förlagor.
Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Special forces

Inlägg av Nielsen »

Inte mycket att hänga i granen i mitt tycke, helt OK som actionrulle men inte realistisk för fem öre.
Utrustningen kan jag inte uttala mig om men känns inte direkt trovärdig. Kass produktion, dåliga skådespelare, tunn story och taffligt manus.
Vill man se på något som ger något så är det dokumentärer eller videoklipp som soldaterna själva spelat in...
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Special forces

Inlägg av Bloodneed »

Kändes som en hallmarkfilm om någon är bekant med uttrycket , kunde varit så mycket bättre :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Blackinsv
Inlägg: 37
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:46 pm

Re: Special forces

Inlägg av Blackinsv »

Personligen tycke jag inte filmen var sådär jättebra. Visst man har sätt den men jag lär inte göra det igen...

2/5 får den av mig.
ICS M4 USER

xeno-morpheus
Inlägg: 20
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:42 am

Re: Special forces

Inlägg av xeno-morpheus »

Det är ju inte en dokumentär det är en film... :lol:

Jag tycker den var bra och helt klart sevärd.

När vi ändå är inne på franska filmer. Nån som sett "The Assault"? Den om franska GIGN som stormar ett flygplan med terrorister i?

viggo3000
Inlägg: 24
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:05 am

Re: Special forces

Inlägg av viggo3000 »

Jag ångrar inte att jag såg den men inte det bästa jag har sett. Värd att ladda ner.

vässlan
Inlägg: 10
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:31 pm

Special forces

Inlägg av vässlan »

Jag tyckte den var ok och hade sina stunder. Tusen gånger bättre än act of valor (soldater som ska skådespela... Vem f*n kom på den idén?? Skulle inte skicka ut en actionhjälte i strid..).
Problemet med alla filmer på sf temat tycker jag är att vi alltid får följa med på "uppdraget som gick snett för att de brydde sig för mycket". Ja vi vet att det är otroligt små marginaler dessa soldater lever på. Ett fel kan kosta dem livet osv. bla bla. Men är det den enda storyn som kan skrivas och inkludera en elitstyrka?
Jag fann mig själv fatta tycke för flera av karaktärerna, vilket är ett gott tecken. Och jag gillade franskan och den europeiska råheten i fotot. Men det kändes som jag sett filmen förut. För mycket likheter som gjorde allt väldigt förutsebart.
Jag reagerade dock inte speciellt mycket på vapen hantering. Mer på alla de märkliga val de gjorde. Hur de går från att vara tok-taktiska till att bete sig som en vilsen polisstyrka...
Klart sevärd som peppfilm!
L.O.C.O.S

Katten
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:06 pm

Re: Special forces

Inlägg av Katten »

Tycker faktiskt den är rätt bra :)
PTW User
Those men who are dropped behind enemy lines are more then men
Mina Affärsredovisningar
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ten#p10246

https://www.instagram.com/katten_srg_airsoft/

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Special forces

Inlägg av mehailz »

Den hade bra cast men filmen i sig var ganska tråkig.

JPLARSSON
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:44 pm

Re: Special forces

Inlägg av JPLARSSON »

Skrattretande dålig.
Fruktansvärd.

cowabunga
Inlägg: 24
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:26 pm

Re: Special forces

Inlägg av cowabunga »

Filmen väckte inga starkare känslor på mig. Känner att det är varken eller. Spelar ingen roll om jag sett den eller inte. Likgiltighet är kanske ordet jag söker.

Dock som nämnts ovan reagearde jag på att det verkar som de måste bli räddade av en kvinna :roll:

Skriv svar