Captain Phillips

Bilder och filmer från verkliga förlagor.
Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Captain Phillips

Inlägg av Kocken149 »

Kommer många filmer med seals i nu.
http://m.youtube.com/watch?v=Sp6jpeDeQmE

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: Sv: Captain Phillips

Inlägg av kungaron »

Fan den måste jag se !

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Captain Phillips

Inlägg av nisse »

I samband med filmen kom ju en massa hat från besättningen som klagade på att Phillips egentligen var en mes och inte alls lika "heroisk" som i filmen.
"Ninjas came with lions"

Rebelofsvearike
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:27 pm

Re: Captain Phillips

Inlägg av Rebelofsvearike »

Men det hade ju inte blivit bra film annars ^^ hoppas på några bra gearpron sekvenser.
U mirring brah

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Captain Phillips

Inlägg av Nixon »

Om man stannar ensam kvar och skickar in resten i säkerhet har jag svårt att se var "mes" kommer in.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Captain Phillips

Inlägg av nisse »

Nixon: Fast vi här vet ju inte ett skit av vad som hände, alla filmer över dramatiseras dock har jag sett just händelsen med livbåten i någon annan dokumentär. Det är väl samma historia som den den där gruvan i Chile där dom var instängda i typ 3 veckor och någon kom upp som hjälte men folk var så klart egoistiska och kallade han mes.
"Ninjas came with lions"

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Captain Phillips

Inlägg av Namboy »

Läser man vad resten av besättningen sagt är "mes" fel ordval. Han verkar snarare ha varit dumdristig genom att, mer eller mindre, ignorera varningar om pirater i området och
tuffat på med sitt skepp ändå och därmed riskerat hela besättningens säkerhet. Artikel hos The Guardian.

Anyway, det verkar vara en jäkligt bra film. Greengrass har många bra filmer bakom sig och den här är säkert inget undantag, särskilt inte med Mr Hanks i huvudrollen!
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar