Svensk skyttesoldat/gruppchef

Bilder och filmer från verkliga förlagor.
OPSEC
Inlägg: 3
Blev medlem: mån mar 01, 2021 6:18 pm

Svensk skyttesoldat/gruppchef

Inlägg av OPSEC »

Hej!

Av ren nyfikenhet över vad man ungefär skulle behöva betala för ett så autentiskt som marknadsmöjligt svenskt kit så har jag sammanställt följande lista över den stridsutrustning som en skyttesoldat/gruppchef har tillgång till. Här ingår ingen Ra 1032, Ra 1590, Bildförstärkare G 117, KLAS, eller enmanskök utan listan är utformad enbart för utrustning relevant för Airsoft-spel.
Svensk Skyttesoldat-1.png
Mvh,
OPSEC

Wasp
Inlägg: 89
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:08 pm
Lag / förening: Whiskey Recon Team
Aktiv sedan: 2007
Ort: Skåne

Re: Svensk skyttesoldat/gruppchef

Inlägg av Wasp »

Hade nog bytt ut västen "Modular tactical vest -10" till en "Squeeze vest" i storlek 2 eller 3 eftersom den är mer lik Kroppsskydd 12.

Sqqueeze vest
Bild

Kroppsskydd 12
Bild
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."

OPSEC
Inlägg: 3
Blev medlem: mån mar 01, 2021 6:18 pm

Re: Svensk skyttesoldat/gruppchef

Inlägg av OPSEC »

Wasp skrev:
tis jun 22, 2021 8:00 pm
Hade nog bytt ut västen "Modular tactical vest -10" till en "Squeeze vest" i storlek 2 eller 3 eftersom den är mer lik Kroppsskydd 12.
Hej,

Jag valde att basera dokumentet på Stridsväst 08 då jag äger bruksanvisningen till det västsystemet, men absolut ser det där mer ut som Kroppsskydd 12 och skulle platsa bättre.

Mvh,
OPSEC

Karlsign.Marx
Inlägg: 7
Blev medlem: ons maj 16, 2018 4:29 pm

Re: Svensk skyttesoldat/gruppchef

Inlägg av Karlsign.Marx »

Finns ju överskotts riktigt makulerad M90 som jag personligen känner är bättre än "pro 90" serien med kläder, färgen är väldigt off enligt mig.
Samt går bättre ihop med fältmössa 90 också.

Sen något som underlättar nu är ju att försvaret börjat fasa in nya aimpoint m5 siktena, då kan man ju hitta liknande repro mini reddots ist.
Som Wasp skrev funkar ju Squeeze västen också.

Har hört att det ryktas om ett Ryskt företag som gör kopior på Norska försvaretsvästar kanske jobbar på en krsk12 kopia, men det är inget jag är helt säker på.

Skriv svar