Utrustning - Diskussion 2013

Bilder på airsoftutrustning.
kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av kreator »

Inget vad blotta ögat kan se :D Står ju faktiskt "stukat" ;)
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

frippe
Inlägg: 10
Blev medlem: lör dec 29, 2012 6:16 pm

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av frippe »

typ brillorna är kopia på försvarets ;) nä men kanske borde stått inspirerat ist

EDIT: eller kanske m90 med lite annat mojs ;)

Daumier
Inlägg: 57
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:30 am

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av Daumier »

Opus: Hur har du serpat monterat?

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av Opus »

Med en blackhawk Jacket Slot Duty Belt Loop...får ju använda andra skruvar !
EH5 | TF Platypus

Daumier
Inlägg: 57
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:30 am

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av Daumier »

Tack, har velat ha hölstret lite längre ned från bältet!

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av Seraph »

Opus>
Ser nice ut men undrar lite över två saker; Suunto M9 måste hållas vågrät för att fungera, hur löser du det när den är fastmonterad på axeln du dessutom håller stocken på din primary mot? Funkar det? Är det inte i vägen? Hade det varit i verkligheten så hade den varit sönder för länge sen av rekylskador. Ett tips hade varit att istället antingen ha den på armen eller fäst genom molle på ett sånt sätt att du kan vinkla upp den när du använder den. Sen undrar jag, är du leftie? Varför har du annars ett primary mag på din högra sida? Om du är leftie, varför är i så fall pistolmaggen på vänster sida?
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av Opus »

Yes ! Suunto´n har du helt rätt om...mening är att ha den i mollen och vinkla upp den precis som du säger! Vet inte vad jag tänkte på...

Jag är inte leftie och har ett mag på höger sida dels för att jag för tillfället inte har några singelfickor med molle på utsidan, så jag kan ha dem "innanför" pistolmagfickorna och jag behövde få plats med fler mag.
Samt att om man i tex CQB går över till leftie av olika anledningar så kan man ladda snabbt därifrån också. Plus att så högt sittande PC så har jag lättare att dra ett mag med vänsterhanden snett rakt över på min högra sida, ÄN under vänster armhålan...så därför blev det denna uppsättning idag !
EH5 | TF Platypus

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av Seraph »

Ok, varför inte sätta den fickan på den tomma platsen längst till vänster (din höger) på fronten? Whatever works for you men det är intressant att veta hur du tänker ;)
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av Opus »

Haha ja men varför tänkte jag inte på det ? ;)
Nä den platsen var så klart sparad för en radioficka som åkte på senare...(lånade radio mm av en vän)
Så hellre magasin på sin svaga sida, än inte alls...självklart kunde jag byt plats på radion och och magfickan men vill ha lätt tillgång till så mycket som möjligt. Ett försök att göra det bästa av det jag hade...förutom kompassen då :P
EH5 | TF Platypus

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Utrustning - Diskussion 2013

Inlägg av Bay Cat »

Fel tråd...

Låst