"Gör de själv" Bilder/instruktioner

Bilder på airsoftutrustning.
ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av ColdestChain »

Gjorde en ställbar paracord jig,, tar ca 30-45 min och är klart värt de i längden kan jag tänka mig om man gillar att göra knutar :D

Tilläg: Muttern på ovansidan är ju den man släpper på för att justera längden, har tänkt att byta ut den mot en vingmutter. De funkar dock bra som det är eftersom det räcker att dra åt med fingerkraft, men har du en ving liggandes så använd den.

Bild
Bild
Senast redigerad av 3 ColdestChain, redigerad totalt 0 gång.
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

MrYouhaan
Inlägg: 2
Blev medlem: tor maj 24, 2012 3:23 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av MrYouhaan »

Såg himla smidig ut! :) snyggt!

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Crapgame »

förlåt mig coldestchain men kan du förklara för en sådan som mig, som inte riktigt förstår vad du ska göra med anordningen?

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av ColdestChain »

Hej, jag knyckte iden från Youtube, jäkligt smart grej när man gör egna armband eller band att hänga i tex kniven mm.

Kolla 4:30 in i filmen så ser du funktionen.

http://www.youtube.com/watch?v=sLV7rw76UP0

Mvh Mathias
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Crapgame »

jahaaaa liknande sånt där gjorde man ju på syslöjden i lågstadiet. nämen tackar för den grejen.
verkar ju vara en passlig apparat. ut i svärfars verkstad i go... :lol:

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av ColdestChain »

Hehehe.. jag gjorde 2 till i dag då 2 killar i laget gillar å leka med snören också :D
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

Jonte
Inlägg: 8
Blev medlem: tis maj 15, 2012 3:19 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Jonte »

Har under vintern/våren gjord lite egna prylar till mig och laget. Allt började med att vi skulle fixa hjälmdokar i AOR2 men när det visade sig vara svårt att få tag på och väldigt dyrt valde jag att försöka fixa det själv och sedan har det bara rullat vidare 8-)

Jag är inte den bästa på att beskriva hur man gör saker, so bare with me :) Hoppas att ni förstår hur jag gjort baserat på bilderna.
Vill tillägga att jag är lång ifrån ett proffs på att sy, har inte rört en symaskin sedan lågstadiet och allt är gjort helt på måfå :)

Först ut AOR2 hjälmdok (first spear lookalike)
Bild
Bild
Bild

Doket har jag gjort endast med hjälp utav bilder jag har hittat på originalet. Genom att kika på bilderna och med ögonmått försöka efterlikna det så bra som möjligt har jag tillslut lyckats få till det hyffsat. Kardborren är fäst med textillim och har hållt väldigt bra även i snö/regniga förhållanden.

Buff/neck gaiter

Bild
Denna är gjord av en råbillig olivgrön (10kr) buff som jag hittade på Dollarstore. Kort sagt klädde jag in originalbuffen i AOR2 tyg och sydde fast, mer än så är det inte. Var dock noga att mäta tyget ordentligt så att du fortfarande kan dra den över skallen när du är klar, normalt strechar ju fleecebuffen sig men när du syr fast det yttre tyget så tappar man den funktionen :)

Handvärmare

Bild
Bild
Denna är baserad på buffen här ovanför. Den gjordes på samma sätt som buffen fast med två förlängningar på vardera sida med dragsnören så att den bättre följer konturen på dina händer/armar.

Glock magasinhållare
Bild

Väldigt simpel magficka gjord av kydex som sedan är inklädd i AOR2 tyg.

Mini hydrocarrier
Bild

Skapligt simpel hydrocarrier, det är egentligen bara en påse med lock på :) På baksidan sydde jag ett eget "mollesystem" så att den lätt går att fästa på en väst.


Om något av allt det här är oklart och du vill ha mer instruktioner kan jag försöka hjälpa över PM. Ni kan se det här mer som inspiration till att göra egna prylar, håller man sig till simpla prylar så är det lättare än man först kan tro :)

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av ColdestChain »

Hatten av för dig, riktigt bra gjort! sy e f*n mycket svårare än vad de verkar, och som du säger själv att du inte rört en maskin på år och dar så e det ett fantastiskt bra jobb!!

Mvh Mathias
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Nitisk »

Hats off to you Jonte. Riktigt snyggt. Det ÄR fan inte lätt att sy. Mycket som kan bli fel. Har sytt lite småsaker, inga grejer som måste ha nån passform som hjälmdoket. Synd att det är svårt att få tag på våra riktiga camo mönster. De verkar ju vilja skydda dem ganska bra.

Riktiga män vågar försöka sy! ;-) :-P

Jonte
Inlägg: 8
Blev medlem: tis maj 15, 2012 3:19 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Jonte »

Tackar grabbar! :D Alltid kul när ens arbete uppskattas!

Hoppas nu att fler vågar sig på att prova att sy lite 8-)

Skriv svar