"Gör de själv" Bilder/instruktioner

Bilder på airsoftutrustning.
Rufs
Inlägg: 44
Blev medlem: tis maj 15, 2012 3:01 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Rufs »

Utstickande bultar och skarpa, rostiga hörn brukar inte vara så lyckat bland folk, och ännu mindre uppskattat om det finns boffervapen på lajvet du ska på.

Det är lätt att göra sig själv eller andra mycket illa på såna detaljer, och gummisvärd är lätta att ha sönder.

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Grim Nyberg »

Rufs skrev:Utstickande bultar och skarpa, rostiga hörn brukar inte vara så lyckat bland folk, och ännu mindre uppskattat om det finns boffervapen på lajvet du ska på.

Det är lätt att göra sig själv eller andra mycket illa på såna detaljer, och gummisvärd är lätta att ha sönder.
Grim Nyberg skrev:Byggt lite gear av skrot till postapoc game. Fortf work in progress, mer delar ska på, kapa skruvar, dra något hagelskott i den etc.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av harlekin »

Skit i å kapa, dra nå kupolmuttrar i mässing över bara... 8-)

Snyggt!
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Rufs
Inlägg: 44
Blev medlem: tis maj 15, 2012 3:01 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Rufs »

Ojsan hoppsan, jag kan visst också vara syrlig med citat.
AirsoftSverige skrev: Citatfunktionen är till för att tydligt visa vad man hänvisar till i ett annat inlägg. Om man då citerar hela inlägg eller bilder så blir det istället svårare att ta till sig det som står i en tråd. Därför är det förbjudet att citera hela inlägg eller bilder om det inte är absolut nödvändigt för att läsaren ska kunna förstå till vem eller vad man syftar.

Det är även förbjudet att citera inlägget direkt ovanför sitt, eftersom det är underförstått att det är föregående inlägget man syftar till om man inte skriver något annat. I undantagsfall kan det dock vara nödvändigt att citera en eller flera små delar av ett långt inlägg för att tydliggöra vilken eller vilka delar av inlägget det är man svarar på.
Jag vet inte varför jag ens bryr mig om airsoftforum längre.

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Grim Nyberg »

No hard feelings yo! <3
Jag var bakis och tyckte det var lättast att bara lägga in quotes. Alla kan missa, var inget hårdare menat än så :)
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Maercosh »

Om du sätter kupolmuttrar som tidigare sa, då har du ju inte vassa muttrar längre. Men hur ska du få bort de vassa kanterna på den rostiga plåten? Gummilist?

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Grim Nyberg »

Ja kupolmuttrar var ingen dum idé! Får provas.

Den rostiga plåten är ett gammalt avloppsskydd som är bockat och rundat i kanterna. Så den passade sig väldigt bra där.
Hade först en aluplåt jag klippt ut från en gammal Tylö-bastu men som var för vass.
Ska försöka vika in den snyggt på något benskydd ist.

Det som jag själv märkt är vassast är faktiskt däcken. Ligger ju en oändlighet med metallvajrar inuti däcken.
Det var inte det lättaste att yxaloss utan fick till och med lägga yxan under en 120 tons hydraulikpress, som knastrade gött när yxan gled ner som i smör hehe. Men dessa vajrar sticker ut knappt synliga, men sylvassa. Rivit upp både händer och armar rätt bra under bygget. Men ska köra lite svart silicon lager över så kommer det vara slutrivet hehe.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Maercosh »

Hejsan, jag kan ta kritik men om ni tycker detta är totalt tappat så håll det för er själva :D
Jag hittade under flytten en gammal BMX hjälm jag använde som barn( liknande den på bilden )
14971974_1409893162373636_1949951300_n.jpg
Jag tyckte den var ganska lik en Mich hjälm bakifrån och tänkte att detta kunde bli ett litet projekt. Började med att spraya hjälmen svart, efter det använde jag mig utav Burlap som mall, sprayade med Fosco Coyote sprayfärg och då var krukan klar.
Efter det klistrade jag fast ett goprofäste fram och kardborreband för patches etc på sidorna och bak. Jag tyckte att den fortfarande såg lite cykelhjälmig ut och det är därför jag har lindat paracord i ventilationshålen. Den bruna tråden är elastisk så jag kan fästa gräs eller liknande.
Jag uppskattar både positiv och negativ kritik så dela gärna med er av vad ni tycker :D
14914933_1409898375706448_645991164_n.jpg
14971298_1409893159040303_215155752_n.jpg

deadrabbit
Inlägg: 113
Blev medlem: fre jun 01, 2012 4:12 pm

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av deadrabbit »

Aldrig negativ kritik på dina kreationer. Snyggt och kul initiativ.
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: "Gör de själv" Bilder/instruktioner

Inlägg av Maercosh »

Tack @deadrabbit :D Bra om man inte har så hög budget att gå efter :P

Skriv svar